Algespiser i 19l

Har en 19l som jeg gjerne skulle hatt noe som kan rense litt opp av alger og evt matrester.
I akvariumet bor det 1 hann kampfisk så reker er helt utelukket da den spiser dem opp.
Vannverdiene ligger på PH: 6,4 GH: 3.

Så har dere noen forslag til hva jeg kan bruke og som passer best til ett så lite akvarium.
Amanoreker er tingen for deg, de er store nok til at de ikke blir tatt av kampfisken. Har selv denne miksen med godt hell.
Takk for svar.
Kan jo prøve med disse amanorekene og se hvordan det går. Bør jeg ha 2 stk eller holder det med 1?
Ville hatt 3-4 stk så føler de seg litt tryggere, de trives jo best i stim. Har selv ti i en 54l sammen med en kampfisk og noen Boraras Maculatus...
Da skal jeg teste det. Igjen takk for svar
har 2 hjelmsnegler "" i 19liter'n min. Alger ? hva er det?
Hvordan ser hjelmsnegler ut? Eller har dem også noen andre navn.. Finner hverken hjelmsnegler eller hjelm snegler her i basen.
Lurer på om det var det jeg så på dyresjappa på oslo city for et par dager siden. Sort farge.De hadde hundrevis
L144 og Ancistrus sp. kanskje?
BIG1
L144 og Ancistrus sp. kanskje?

Disse kan ikke holdes i en 19 liter...
Sprettfisk
Lurer på om det var det jeg så på dyresjappa på oslo city for et par dager siden. Sort farge.De hadde hundrevis :)

Blir disse også kalt pestsnegler?
Hehe bra
Da skal jeg få sjekket ut disse samt Amanoreker. Er ingen som selger 1 og 1 av disse rekene her inne og har ikke så lyst til å kjøpe dem på dyrebutikken.
Hjelmsnegler koster rundt 29 hos dyrego. De har stort svart skall.. de er veldig rolig i 19l min nå.. og ligger under røttene .. kan se om jeg får tatt et bilde når jeg ser dem.
Hjelmsnegle

her er en av dem =)
Lars Jamne
Disse kan ikke holdes i en 19 liter...

Ikke?! Eg har jo drettet Ancistrus i en 19-liter. Riktignok skulle de bare gå i karet over natten, så eg er selvfølgelig helt enig med deg, Lars. Men det er interessant at forandring tydeligvis fryder

Amanoreker har eg holdt i en 180-liter, og utfra hvordan de oppførte seg der mener eg de fortjener langt større kar enn en 19-liter.

Mitt forslag er sebrasnegle; den er en rå algespiser.
Ok det var en her inne som solgte disse så da prøver jeg disse sebrasneglene. Selv om det ikke er noen synlige alger der enda er det greit å være føre var. Tusen takk for alle svar.
@ donald
Joda Terje. det stemmer at man faktisk kan ha Ancistrus i en 19l. Har selv også drettet Ancistrus i 20l plastbakker på samme måte, lot til kg med yngel vokse opp i den. Har gjort det samme med ciklider og coryer. Men det krever sitt av vedkommende.

Og jeg synes det er viktig at det ikke står svart på hvitt at det går fint an å holde slik fisk i så små kar. Lusker en nybegynner forbi og leser dette da vet vi hva som skjer....
Du burde skaffe en ansistrus L144

Jeg har den i en 37 liters og min er bare 10 cm jeg trur ikke den blir noe større
Som nevnt flere ganger i tråden er en 19-liter ikke egnet for Ancistrus. Det er dessverre heller ikke en 37-liter.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap