Blekksprut ,mini krabber, eremitt kreps og liknende

Hei.
Jeg lurer veldig på om man får tak i ferkvanns blekkspruter og evt hvor man får tak i disse? mini krabber har jeg letet lenge etter, uten hell..noen som kan hjelpe meg med hvor jeg kan få tak i disse? samme med eremittkreps og liknende...et spm til..finnes sjøhester i ferskvann? venter super spendt på svar....
Inaktiv bruker
Meg bekjent
Så finnes det ikke ferskvannblekksprut, kun til saltvann og brakkvann. Har hørt om at små blekksprut som Cuttlefish kan holdes i saltvannsakvarier, men at de da trenger stoooooore tanker.

Minikrabber og andre ferskvannskrabber har jeg nylig sett i handelen på den lokale Tropehagen butikken i Haugesund. Spør på din lokale akvariebutikk, de har kanskje lister som de kan bestille ut fra.
Eremittkreps er også saltvannsdyr, og jeg er ikke så kjent med det. Men kan tenke meg at det kanskje er mulig å hente fra sjøen?

Et kjapt på google-->Wikipedia avslører at nålefisker (som sjøhester er) forekommer i ferskvann, men tilhører sjeldenheten. TAM liertoppen har hatt inne en variant av nålefisk; Doryichthys heterosoma (google det for å se bilder).

Håper dette var til hjelp.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap