Pleco?

Hei på dere!

Var hos en forhandler i dag og kjøpte tre ancistrus og to sae, men når jeg kom hjem og de skulle flytte inn var det noe som ikke stemte... To sae var blitt en sae og en ff, det er greit, men de tre andre trenger jeg hjelp til. De ligner ikke på noen av de ancistrusene jeg har hatt, men det er jo så mange utgaver...
Karene hos forhandler var ikke merket, men mistenker pleco etter å ha kikket i basen.

Legger ved to bilder, tar gjerne mot forslag

Trond
Nei noe ancistrus er det ikke. Det er nok vanlig plecostomus/gibbiceps.
Er det bare jeg som synes den feiltagelsen var litt grov fra butikkens side? :P
Du burde iallefall få byttet dem. De blir SVÆRE! med mindre du har et passelig stort kar til dem da
Plussmedlem
Ikke mye ancistrus det der nei.... :-p
*ler litt for meg selv* Jaja, typisk meg å få til dette :P
De bor i et 660 liter, men det blir kanskje i minste laget etterhvert.
Hadde vært morsomt å vite hva i svar** som bor i karet
Synes den ene (mørke) ligner pleco, men de to andre (leopardmønstrede) er jeg ikke like sikker på. Men som sagt, her er jeg på en tynn ishinne...

Trond
Plussmedlem
Se på bilder av pleco og gibbi i basen, legg merke til forskjellen når det gjelder hodet og øynene. Kan være det letteste å id på hvis man er ny og usikker....
Takk for hjelpen

Ett stykk pleco og to stykk gibbi identifisert.

Da er det bare å sitte å se på at de vokser seg enorme

Trond
Både SAE og FF er stimfisker så jeg ville ha byttet en av dem inn og skaffet noen til av samme art. SAE'r er superflinke algespisere
Cathy
Både SAE og FF er stimfisker så jeg ville ha byttet en av dem inn og skaffet noen til av samme art. SAE'r er superflinke algespisere :)

Butikken skal legges ned og tar ikke inn nytt, og de to var de siste, Men skal prøve å finne noen eksemplarer til av begge så de får stimene sine
Ellers takk for tipset!

Trond
Øverste bilde ligner Pterygoplichthys joselimaianus =)
Abelle
Øverste bilde ligner Pterygoplichthys joselimaianus =)

Skal ikke si meg uenig i det

Hiver på et bilde til...
Takk for tips!

Trond
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap