Albino cory og gh-salt

Etter mye oppstartsproblemer med akvariet fant vi ut at det eneste "gale" var lav GH så da hadde vi i GH salt. De syke fiskene døde, men vi trodde det var fordi de allerede var syke. Så kjøpte vi nye Cory etter stund, de var glade og lykkelige til de ble syke de og. Vi byttet vann og hadde i mer GH salt såklart.

Så sier noen at det må man ikke gjøre, da blir de faktisk syke og dør.. Så hva gjør vi nå? Hyppige vannbytter og?

Hvor mye vann kan man ta på en gang? Og hvordan kan man øke GH uten salt?

Og Coryen tåler denne?
Alle 23 coryene virrer rundt her og er like fornøyde iallefall..

Bare husk at alle endringer i verdier skal skje sakte, slik at beboerne tilvenner seg gradvis.. Dette gjelder ikke bare GH men alle andre verdier også..

Selvfølgelig ikke "giftige" verdier da.. Hehe
Takk for tips, da har jeg bestilt slikt salt

Hvor fort kan man øke GH?
Står på pakka.. Men mener det er en grad i døgnet eller noe..
Hvilke fisk har du som gjør at du må heve gh?
satt og tygde på den jeg og Sissi.. Cory går vel stortsett fra 0-8 om jeg ikke tar feil..
Tror nok du må se etter andre ting som kan ha forårsaket fiskedød.Corydoraser bryr seg ikke om gh er lav.Her i huset er det 10 kar med div. coryer og gh er knapt målbart i alle kar.

Vi har hatt veldig mange tråder om fiskedød her inne og ingen har klart å finne en løsning, så vi prøver bare der vi kan
For å hjelpe med fiskedød kan vi trenge litt mer informasjon.

Hva er PH på vannet ditt? Temperatur og nitritt er også nødvendig.

Hvordan er vannskifterutinen din? Hvor mye skifter du, hvor ofte, og hvor stort akvarium har du?

Bruker du noe annet enn GH-salt som tilsetning til vannet ditt?

og sist, men ikke minst. Hvor lenge har du hatt akvariet kjørende?

Test disse tingene, så blir det lettere for oss å hjelpe deg med diagnose på fisken din. Ingen vil at du skal miste flere fisker.
http://akvaforum.no/forum.cfm?thread_id=70356&sr=1

Fikk aldri svar på denne tråden (mannens tråd), men du må gjerne ta en titt

Nå har alt vært bra noen uker, men så begynner problemene igjen.
Jeg har sett gjennom alle disse trådene.

For det første anbefaler jeg at dere holder dere til én tråd. Så mange forskjellige tråder blir rotete, og hjelper ikke så mye med diagnose.

Jeg får heller ikke konkrete svar på det jeg lurer på. De fleste trådene deres omhandler GH og GH-salt.

Hvis vi skal forholde oss til denne tråden, kunne det vært greit å fått inn infoen her, og ikke en link til en tråd som inneholder linker til 7 andre tråder. 9 tråder er litt mye for ett problem.

PH:
Temperatur:
Nitritt:
Akvariumstørrelse:
Hvor lenge sto det til innkjøring før det fikk fisker for første gang?
Hva er vannbytterutinene?
Årsaken er at alt er svart på før, opptil flere ganger, og ingen finner en løsning eller et problem. Så jeg tenker jeg lar det være med dette denne gangen. Alle verdier og alt er som før

Jeg fikk svar på det jeg lurte på og det er flott! Takk!
Har vært innom akkurat samme fella. trodde det var gh som skulle økes og alt mulig surr - hadde coryer som var syke. De ble ikke friskere, tvert imot var det nok dumt av meg å begynne å herje med vannverdier.

hvis du har fisk som liker surt vann, slik som corydoras, så trenger du sikkert ikke å øke gh. De lever vel normalt sett i vann som er såpass surt og bløtt (kontra hardt - som økt gh gjør med vannet)
Bruker dere aquasafe eller lignende?
coryer tåler vel heller ikke salt?? eller tar jeg helt feil nå?

Hva er verdiene?
sessan
coryer tåler vel heller ikke salt?? eller tar jeg helt feil nå?



Det tåler salt i korte perioder, feks behandlinger.De må overvåkes. Begynner de å "flasse" må man ta et stort vannbytte uten å tilsette salt.
Jan Gundersen
[QUOTE=sessan]coryer tåler vel heller ikke salt?? eller tar jeg helt feil nå?



Det tåler salt i korte perioder, feks behandlinger.De må overvåkes. Begynner de å "flasse" må man ta et stort vannbytte uten å tilsette salt.

Ok Bruker selv Gh + pulver, men ikke saltet fordi jeg er redd det skal skade dem.
Jan Gundersen
Bruker dere aquasafe eller lignende?


Ja, ikke aquasafe, men en av de andre.
Tilfeldig bekjentskap
© Carola Ukkelberg
Reklame for plussmedlemskap