Hva er dette og hva gjør den?

Hei!
Kjøpte et 180 liters akvarium for ca en uke siden. Det fulgte med ganske mye til dette karet som; Pumpe, varmekolbe (som var ødelagt og gav karet en varme på 40++*c.. Alle fiskene døde bortsett fra barskingen Gunnar som er en slørhale), et "kjemi sett" hvor man kan teste pH verdien osv, slamsuger OSV.
Men, så fulgte det også med en liten ting som verken jeg eller noen andre jeg kjenner vet hva er til. Jeg har lagt ved bilder av denne tingen som jeg håper noen av dere vil hjelpe meg med å finne ut av hva er!
Dette er bare en teori:
Kan den være for å klemme av slangen på et utvendig filter?
Jeg vet det fins for å senke kapasiteten på filteret, slik at det blir mindre fart / trykk på utblås, og denne ligner litt.

Altså, en slags slangeklemme..?

Eller en innretning for å holde på plass rør, slange el varmekolbe i karet? Ser den har en kraftig klype for å feste den et sted.
Google spesifikasjonene til filteret ditt, så får du sikkert opp en oversikt over hva som følger med akkurat din modell, kanskje er forklaringen der.
Du må fortelle hva du finner ut
Jeg har jo laget en del saft med saftkoker.
dette er en litt forstørret og videreutviklet sak av den saftlåsen som satt på slangen som kom ut i fra kjelen.

Den er nok ypperlig til å sette på en slange som går ned i i utvendigpumpe for å stoppe hevertfunksjon ved vedlikehold. (dette så lenge det ikke finnes kran på tilførsell)




Støtter Ninas 1 del i innlegget
Har set slike følge med slamsuger for å kunne regulere suget eller stenge slange. De som har lagt vin og brukt hevert i den forbindelse vil nok også kjenne igjen en slik.
Det er en klemme til en slamsuger, jeg har samme klemma på flere slamsugere her .
Helt enig. Dette er en klemme til slamsuger. Brukes for å justere trykk når en bruker slamsuger.
Tilfeldig bekjentskap
© Berit Larsen
Reklame for plussmedlemskap