Problemer med filterpumpe - resun dm-600

Jeg har kjøpt meg et Resun DM-600 akvarium på 65 liter. Nå har jeg hatt sand i det, og 1/3 med vann, men pumpen fungerer ikke. Når jeg slår den på så går motoren, og propellen, men vannet vil ikke pumpes i gjennom. Finner heller ingen informasjon på internett om dette.

Noen med erfaringer som kan hjelpe?
Sikker på at pumpen er tilstrekkelig dekket med vann??
Akvariet er halvfullt med vann, og pumpen lager bare noen knirkelyder. Har ikke erfaring med sånne typer pumper, og har kun brukt pumpe som ligger over sanden.
Når jeg ser på denne linken, så ser det jo ut som en vanlig pumpe som skal dekkes helt med vann..

Om det er en slik du har da???
Pumpen til venstre i akvariet der har jeg, som er bunnfiltrering. Men han bruker jo en ekstra pumpe, noe jeg ikke fikk noe beskjed om på butikken.
Var den ekstra pumpen jeg tenkte på..

Da er det vel en slags hevert funksjon du må få til slik at ting startes opp..

Mer aner dessverre ikke jeg, får håpe noen kan hjelpe deg mer..
Plussmedlem
Prøv å ta et par bilder og legg ut, litt lettere å hjelpe da
For meg ser det ut som vannstanden må være rimelig høy før pumpen klarer trekke vannet rundt..
Plussmedlem
Ingenting er som å hjelpe andre, og det er mange her inne som er flinke til det...
milo
Ingenting er som å hjelpe andre, og det er mange her inne som er flinke til det... :-)


Er en av grunnene til at jeg liker meg her inne, alltid hyggelige folk som er hjelpsomme uansett hvor mange dumme spørsmål jeg stiller.. Hehe

Så derfor prøver jeg og hjelpe der jeg kan jeg og..
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap