Finneråte?

Har et litw problem med ene pansermallen min, den ser ut som den har fått ryggfinnen skadet av et eller annet men vet ikke hva hadde en guppy som døde igår så fikk sjekket vannet hos en dyrebutikk go det viste at vannet var helt perfekt, men er det mulig at noen av de andre fiskene, tenker da spesielt på en guppy hann som er litt etter de andre fiskene kan ha skadet den eller kan det være finneråte?
Kunne vært greit med et bilde...
Om du kan ta ett bilde av panser-mallen så er det nok lettere for folk som har erfaring å svare på hva det kan være.
Du kan se etter på Online Hospital - JBL om du kan finne noe der.
hmm, ja.. har ikke kamera som vil gi et klart nok bilde lett tilgjengelig nå, men den har vært i fin form helt til nå, på ryggfinnen sitter "beina" igjen mens noe av det som er imellom er delvis borte vis det var forklart godt nok?
pluss at på kroppen rundt ryggfinnen er det et hvtt felt, det er en albino så det ynes ikke veldig godt me imotsetning til de andre er det hos han et hvitt område som skiller seg ut fra fargen på resten av fisken.
I tillegg idag døde enda en fisk, denne gang en kardinaltetra uten noen synlige tegn til sykdom eller lignende :S
At fisker dør helt uten videre i akvariet kan tyde på at vannverdiene ikke er helt Slik de burde være. Har du sjekket nitritt f.eks? Ang pansermallen: ingen kommer til å hjelpe deg med mindre du legger ut et skikkelig bilde.
Nå er den allerede død og ute av huset så blir nok ikke bilde, har vært å sjekka vannkvaliteten og fikk beskjed om at den var fin så fikk anbefalt akvariesalt som jeg har hatt i nå så får vi se om det går seg til
Du burde ikke stole på folkene på dyrebutikk, de vet som oftest rimelig lite.
Har hatt dårlig erfaring med ALLE dyrebutikker jeg har vært på i Bergen, unntatt: midtun zoo.

Kjøp vanntester selv og sjekk vannkvaliteten.


Når det gjelder finneråte: sjekk bildene på denne siden: http://akvaforum.no/forum.cfm?thread_id=31943 se om det er noe som ligner.
Ja det ligner og er rimelig sikker at det var det den ene døde av, men de andre hadde ikke synlige merker av noe slag. Men har som sagt saltet for forbyggede inntil videre iogmed at gjenværende fisk ser friske ut. skal bestille meg esha tenkte jeg og ha liggende tilfelle jeg ser tegn til at noen andre fisker skulle få noe lignende.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap