Nytt 60literskar

Jeg kjøpte i går et akvarium på 60liter. Jeg har dessverre ikke plass til større nå, men går nok for noe større når jeg kan.

Jeg har hatt akvarie før, men det er 10 år siden, så det meste er glemt. Jeg hadde da guppyer, sverdragere, kardinaltetraer, og sebrafisk + litt annet diverse.

Jeg har lyst å forsatt ha guppy, kardinaler, kanskje en kampfisk, og en algespiser eller to. Jeg vil gjerne ogaå prøve noe ny gøy fisk, men vet at karet har begrenaninger oga. størrelsen. Noen fisketips til hva annet jeg kan prøve?

Også er det dette med innredning og innkjøring. Bør jeg ha finkornet sand eller grus? Har farge på sand noe å si? Har litt lyst på svart eller hvit. Skal det være planter i under innkjøringsperioden?

Kommer nok.med flere spørmål etterhvert
Mitt forslag er at du kjøper Biltemasand type 175425. All fisk trives med sand, men det er ikke all fisk som trives med grus. Så kan du kjøpe en liten stim med Corydoras f.eks. Det er en bunnfisk som graver rundt i sanden. Er også grei å ha f.eks 2 Ancistrus som spiser alger.

Det er veldig greit å ha i planter allerede fra start. Da kommer det noe bakterieflora inn i filteret. Men det aller greieste er å få tak i litt filterguffe fra noen som har akvarie idag. Du bor jo i Bergen, så det er sikkert noen her inne på forumet som har mulighet for å gi noe til deg. Da får du en kick start på filteret, og kan ta alt i bruk fra dag 1 (selvfølgelig uten å fylle opp med all fisk med en gang da).
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap