Hvordan finner man snegle egg?

Hei,
Jeg så i dag tidlig at 2 av sneglene var oppå hverandre og lurer litt på om det er at de lager barn, men så lurte jeg på hvis det var det de gjorde, hvordan finner man de snegle egga egentlig?
Dette kommer helt an på hvilke snegler du har. Dersom det er eplesnegle, så legger de en klase som ser ut som minimais over vannflaten, men da må det være ca 5 cm med plass over vannet. Men kanskje du kan fortelle hvilke snegler du har eller legge inn bilde av den, så blir det enklere å svare.
Jeg vet ikke hvor de tre sneglene jeg har er fra jeg tror de kom fra noen planter fra dyrebutikken. De er brune
Da kan det være pestsnegle. Men vet aldri. Jeg foreslår enten bilde, eller at du tar en titt her for å se om du kan finne de sneglene du har.
Plussmedlem
Hvis du bare har tre snegler i karet så foreslår jeg at du kvitter deg med dem før det blir snegleegg ...
Det er garantert pestsnegler som snart formerer seg som, ja, pest.
Vet ikke om du har pestsnegler eller ikke, men de kalles dette av en grunn Om du har 3 som du ser så har du nok en haug som du ikke ser. Disse formerer seg super kjapt. 1 blir fort til 50 og 50 til 100 osv. Disse legger mikroskopiske egg som er umulig å se før dem vokser litt (dette ble jeg fortalt iallefall). Mange syns disse er helt topp da dem hjelper til å rengjør karet for matrester, døde planter osv. Jeg personlig syns dem er til pest og plage nettopp på grunn av at de formerer seg verre enn kaniner. Om du liker snegler så ville jeg anbefalt å hatt ett par jeger snegler som tar seg av pest sneglene og som også er penere å se på. (syns jeg iallefall)
Tilfeldig bekjentskap
© Susanne Dahl Aspevik
Reklame for plussmedlemskap