Jegersnegle

Kan man ha andre snegler sammen med jegersnegler?
Ikke uten at det blir mat for jegersneglen
Jegersnegle spiser alt av snegler.
Har blitt usikker på hva jeg vil ha...Jegere eller epler... Fordeler og ulemper??
Eplesnegler spiser alger og forrester ,jegersnegler spiser pestsnegler .
Så da er det jo litt opp til deg hva du har bruk for eller synes best om
Jegersnegle fordel: Ingen uønskede snegler i karet.

Jegersnegle ulempe: Ingen andre snegler mulig og ha i karet. (samme gjelder alle typer sneglespisende dyr)

Eple fordel: Du kan ha mange flere typer og farger av sneglearter sammen.

Eple ulempe: Du vil ikke bli 100% kvitt uønskede snegler.

Så er det opp til deg og avgjøre hva du har mest lyst på.. hehe..
Men spiser jegersneglene bare pestsnegler?
Jegersnegler spiser vel alt den kommer over, slik som andre snegler gjør, men også andre snegler.. Om jegersnegler spiser alger, aner jeg ikke..
får nok bli epler da... Har nok mest bruk for dem...Har du et par små søte å selge Kabe111?
Har nok av gule epler som trenger fosterforeldre her, og selvfølgelig er dem søte..

I dag er en ny klase under klekking så trenger og adoptere bort noen..

Send meg en meld på 92427323 så ser vi hva vi finner ut..
Kabe111
Jegersnegle fordel: Ingen uønskede snegler i karet.

Det tror eg deg på, ihvertfall på sikt

I kveld har eg slammet ut et enormt antall døde sandsnegler fra en 375-liter. Eg er usikker på antallet da eg ikke akkurat har telt, men 1500-2000 stk er nok ikke galt tippet. Å lete gjennom bøttene etter jegersnegler var ikke i nærheten av å være ekkelt, som eg trodde på forhånd.

Eg er også usikker på antallet jegersnegler i karet, men det er nok over 100 stk nå; de har formert seg noe utrolig til jegersnegler og være, synes eg.

Jegersnegler har ført til at de fleste av mine kar er frie for uønskede snegler, men denne 375-literen er ikke i mål på lang tid ennå. Det er garantert sandsnegler i det utvendige filteret også. Men nå begynner det nesten å bli morro

Jeg har vanlige sandsnegler, Thiara winterii, små posthorn og noen Nerite sebrasnegler og hjelmsnegl sammen med 2 jegersnegler. Nerite-sneglene er de største og blir ikke spist. Ellers er det litt svinn, men ikke mer enn at det er en slags økologisk balanse.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap