Må akvarier byttes ut fra tid til annen?

hei,

nettopp registrert meg her, virker som et supert forum.

har et juwel rekord 70l. som var nytt i 2006. burde jeg etter hvert begynne å bekymre meg for sprekker i akvariet, eller er dette noe som normalt holder seg godt? har flytta ei gang for noen år siden, hvis det gjør noe forskjell.

kan også legge til at jeg, i en lang og veldig travel periode, hadde en del alger i vannet. gjør dette noe forskjell for "holdbarheten" på akvariet?

skal til å endre plassering på akvariet, og hvis det egentlig begynner å bli utbyttingsmodent kan jeg kanskje heller bytte i stedet for å flytte.
Du trenger bare bytte ved ønske av et større kar.
Jeg har i grunnen aldri hørt om/sett noen holdbarhets dato på akvarier, men det hender silconen til tider bør skiftes, men da vil du merke at det vil komme litt vann på gulvet.
Erlend Handeland
hei, nettopp registrert meg her, virker som et supert forum. :) har et juwel rekord 70l. som var nytt i 2006. burde jeg etter hvert begynne å bekymre meg for sprekker i akvariet, eller er dette noe som normalt holder seg godt? har flytta ei gang for noen år siden, hvis det gjør noe forskjell. kan også legge til at jeg, i en lang og veldig travel periode, hadde en del alger i vannet. gjør dette noe forskjell for "holdbarheten" på akvariet? skal til å endre plassering på akvariet, og hvis det egentlig begynner å bli utbyttingsmodent kan jeg kanskje heller bytte i stedet for å flytte.



Akvarier byttes ikke ut om man har plass.
de bytter plass*S*
eller får naboer.

God Helg til alle*S*
kan jo opplyse om at mitt eldste kar i drift nok er over 30 år, og er en 200l akvastabil. Har vært på flere flyttelass, og til tider stått ubrukt, men er like fint. Et tegn på at silikonen bør sjekkes er at den får ujevn farge, gjerne flekkvis grålig. Det kan være fordi den har sluppet fra glasset og det har kommet luft bak. Har jo resilikonert noen kar gjennem årene, og da fordi de har lekket eller det er tydelige tegn på at silikonen har sluppet fra glasset.
Tilfeldig bekjentskap
© Torbjørn Marthinsen
Reklame for plussmedlemskap