Ancistrus forsvunnet!

Jeg fikk et gammelt 60 l akvarium for 5 måneder siden, og startet opp dette med 10 platy, en voksen ancistrushann og ei gammel pansermalle. Det gikk riktig bra, fiskene ynglet og jeg fant ut at ancistrusen måtte få ei veninne. Det ble han ikke særlig begeistret for, og var ganske aggresiv mot den lille nye ancistrusen (Bitteliten). Bitteliten vokste godt i to måneder, virka frisk og fin, men nå er den søkk borte! Jeg har saumfart akvariet. Jeg kan ikke skjønne at den er blitt med utskiftningsvannet heller. Er ancistrusen så aggresiv at den dreper en "liten konkurrent"? Kan gamlingen ha tatt livet av Bitteliten og gravd den ned? Hilsen Lurin
Jeg har en del ancistrus, både store og små. Noen er aggressive mot hverandre, men det eneste de gjør er å dytte hverandre, tviler på at de har mulighet å drepe hverandre.

Tipper på at den har blitt med når du har tatt vannbytte.
Ja, den kan ha sittet fast i slangen, for den blei tett, og jeg var ut på verandaen og rista ut steinene. Skjønner at jeg trenger trakt og sil på slangen. Håpa i det lengste at det ikke skulle være meg som hadde tatt livet av Bitteliten.
Mysteriet om den forsvunnede ancistrus
Skulle heller ikke forundret meg om Bitteliten har dødd som følge av stress ved å bli jaget o.l., og så har Herr Ancistrus og kanskje Mr. Pansermalle forsynt seg...

Du kan jo også titte bak planter, pumpe og liknende steder der hvor et lik kan ha blitt begravet. Er ikke helt optimalt for vannverdiene at akvariet skjuler et lik
Min er noen ganger inni utløpsrøret på pumpa. Støvsuger der inne. Juwel akvarie
Jeg får ut med alt i akvariet å ta et nytt vannbytte i morgen. Har i kveld gravd rundt med ei skje i sanden for å finne levninger etter Bitteliten, men nei...
Hvorfor styre så veldig?! Hvis ikke den er død dukker den opp igjen...

Du tror egentlig Bitteliten har satt seg fast i en slange og da kan det ikke være stor fisk det her er snakk om, og den vil neppe forurense karet nevneverdig. Mest sannsynlig er den allerede blitt spist opp av de andre fiskene, og det er kun små beinrester igjen et sted i sanden.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap