Hjelp?

Jeg er helt grønn når det kommer til akvarium. Jeg har 2 platy og 2 black molly. 3 jenter og en gutt. Akavriet er forresten ett Biorb 30liter.

Den ene black Mollyen er gravid, veldig gravid og den ene Platyen har allerede født for 3 uker siden. Vi er ikke interessert i fler unger så til nå har vi bare latt de bli spist. Ok løsning eller må vi gjøre noe annet, feks ta ut unga og avlive de?

Vi har også fått noen snegler som sannsynligvis har kommet med en plante. De er veldig små nå, men hører rykter om at de blir større. Hvordan får vi de vekk?

Den ene Black Mollyen har fått noe vi trur er sopp. Det er hvertfall ikke "prikkesyke". Det er jente og hun har prikker, type hvite, men de er mer som bomull og slimete... Det er ikke så mange av de, og hun har hatt de i ca 2uker nå. Vi har gitt hele akvariet behandling med soppmiddel, og satt den syke i karantene for intensivbehamdling en gang. Prikkene ser ut til å avta, men er jo ikke borte. Hva gjør vi?

Håper noen kan svarene på dette...
Bare la ynglene bli spist.

Det er bare å plukke vekk sneglene. Kan være lurt å investere i noen jegersnegler også.

Sikkert bakteriell, kan det være: Flexobacter?
Det jeg reagerer på er at du har både Black Molly og Platy i 30 liter. Det er for lite akvarie. Jeg ville ha byttet de ut med f.eks noe Endlers Guppy. Disse er ikke like store som Platy og Molly.
Tilfeldig bekjentskap
© Tina Arntsen
Reklame for plussmedlemskap