- Hjem
- Forum
- Fór og fóring
- Fiskemat
Fiskemat
Har lest i en fiskebok fra bibloteket som heter 250 akvarium fisker, der står det om både hva fisken spiser, hvilket temperatur, hvor dem opprinnelig kommer fra, kjønnsforskjeller og hvordan de formerer seg.
Men det som står under hva de spiser kjønner jeg ikke helt! Jeg vet hva tørrfor er men ikke levendefor og frossent for!
Hva er det???????????? Noen som vet?
Men det som står under hva de spiser kjønner jeg ikke helt! Jeg vet hva tørrfor er men ikke levendefor og frossent for!
Hva er det???????????? Noen som vet?
Postet 12.11.12 kl 16:54
Postet 12.11.12 kl 18:11
Hei. Et lite tips først og fremt, det holder med et spørsmålstegn. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Når det gjelder levendefor så er det levende larver som f.eks mygglarver eller artemia. Mygglarver kan du fange i skogsvann og lignende, og artemia er små krepsdyr som du klekker selv av egg som du kan kjøpe i dyrebutikken eller på internett. Frossenfor er fryste mygglarver eller andre insekter eller krepsdyr.
Når det gjelder levendefor så er det levende larver som f.eks mygglarver eller artemia. Mygglarver kan du fange i skogsvann og lignende, og artemia er små krepsdyr som du klekker selv av egg som du kan kjøpe i dyrebutikken eller på internett. Frossenfor er fryste mygglarver eller andre insekter eller krepsdyr.
Postet 12.11.12 kl 18:14
Postet 17.11.12 kl 13:44
En annen type levendefôr er artemia. Det kan man avle frem og klekke selv hjemme, med ganske enkelt utstyr.
Les en artikkel om artemia her.
Les en artikkel om artemia her.
Postet 17.11.12 kl 13:51
KontorstolHei. Et lite tips først og fremt, det holder med et spørsmålstegn. :-D !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det der er å erte, ikke veilede eller hjelpe. Du ser ut som du prøver å være morsom på andres bekostning. Ufint mot barn!
Du har tydeligvis null peiling på hvordan man behandler unger. Dette er andre gang på få dager jeg ser deg svare små unger på en elendig måte. Hold heller munn, hvis du ikke vet hvordan du på en grei måte skal hjelpe et barn.
Forrige gang var det en 11 åring. Denne gang er det en 12 åring.
Man tar hensyn til at barn er barn når man svarer dem. Både i virkeligheten og her.
Og du som selv innbiller deg at du er moderator-materiale? Det ser ikke sånn ut for meg.
Postet 17.11.12 kl 13:56
mona o[QUOTE=Kontorstol]Hei. Et lite tips først og fremt, det holder med et spørsmålstegn. :-D !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det der er å erte, ikke veilede eller hjelpe. Du ser ut som du prøver å være morsom på andres bekostning. Ufint mot barn!
Nå visste jeg ikke at dette var et barn, og det var virkelig ikke meningen å erte. Jeg forstår at det kan se slik ut, men det var bare ment for å være litt humoristisk og ikke virke gretten med setningen"Det holdet med et spørsmålstegn.". Om noen føler jeg støtt så beklager jeg..
Postet 17.11.12 kl 14:21
Postet 23.11.12 kl 16:14
Postet 23.11.12 kl 16:22
Postet 23.11.12 kl 16:36
Postet 23.11.12 kl 22:19
Postet 25.11.12 kl 17:19