Hvilke fisker trives i 55 liters akvarie? og hvor mange fisker?

Hvilke fisker passer i et 55 liters akvarie? og eventuelt hvor mange? og hvilke fisker er lette å ha med å gjøre for en som ikke har holdt på med dette før?
Jeg har tenkt på kampfisk, men vil se om det finnes andre muligheter også
Du kan ha corydoras i bunnskikt og f.eks neontetra eller/og Kileflekkrasbora i toppskikt.

Foreslår forøvrig at du tar en titt her: http://akvaforum.no/fishbase.cfm
Plussmedlem
Et akvarium på 55 liter gir noe muligheter, likevel ikke så altfor mange. Du kan ikke ha noen store mengder fisk i et såpass lite akvarium, men dette avhenger av vannbytterutiner og filtrering. Hvor flink er du med å bytte vann, og hvor stort/kraftig filter har du?

En gruppe Corydoras på bunnen er populært og noe mange har, og en kampfisk passer veldig fint sammen med dem. Selv om du bare kan ha èn kampfiskhann, er de utrolig morsomme og man trenger liksom ikke så mye fisk når du har kampfisk Veldig personlighetsfulle fisker...

Jeg for min del har og har hatt akvarier med kampfisk og Corydoras, også når jeg var ferskere og jeg ville ha størst mulig og mest mulig fisk (ikke bra!). Da syntes jeg èn kampfisk og Corydoras på bunnen var nok til å skape et interessant akvarium, men smaken er som baken...

Ellers er det jo en del små stimfisk du kan ha hvis du liker sånt. Let litt rundt, søk litt i forumet og fiskebasen så vil du nok få noen idèer og svar der.
Tilfeldig bekjentskap
© Roy Sæther
Reklame for plussmedlemskap