Corydoras panda - sporløst borte!

Hei!
Sorg! Hvor er den femte pandamallen? Merket ikke noe rart med pandagjengen dagen før jeg så at den var borte. Finner den ikke noe sted.
Spør dere, selv om jeg har en anelse om hvor den er, kan den være spist opp? Har to unge sugemaller, eplesnegle, to batmansnegler og noen eplesneglebabyer......
Hvis en fisk dør, blir den spist opp i løpet av kort tid?
Aner jo ikke hva den døde av heller. Nitritt testen var helt perfekt, men bytta 10 liter vann i dag selv om det var vannbytte på søndag.
Det er ca 26 grader i vannet, er det for varmt? Lest at dem trives best under 25,men kan det være grunnen?
Legger ved et bilde av noen av vennene til den som døde.
Er det mulig at den har komt seg inn i/bak filteret? Er det mulig at den har komt under en rot etc og komt i klem der? Det er mulig, men lite sannsynlig at den har blitt spist så fort at du ikkje finner rester.
Hvis de er nye i akvariet ditt, kan det være transportstress som er grunnen til at en har dødd.

Og ja, du har dem for varmt i akvariet dessverre. Corydoras panda passer ikke i akvarier som er i den halvdelen av tjuetallet på gradestokken. I det lange løp er det ikke bra for dem, og de dør for tidlig - mange år for tidlig. De dør imidlertid ikke av det i løpet av noen dager, så jeg tror ikke det har noe med saken og gjøre med denne forsvunnede Pandaen

Har du flyteplanter i akvariet? Noen ganger flyter døde fisk, og kan være vanskelig å få øye på mellom flyteplanter.
Ellers, sjekk eventuelle huler osv. Den kan ha prøvd å gjemme seg der og satt seg fast i en trang hule e.l. Corydoras har en veldig hard første finnestråle på ryggen (den er hard som bein) og den kan ikke brettes forover, så hvis fisken har satt seg fast i ryggfinnen, kan ikke fisken røre seg baklengs ut igjen. Finnestrålen kan kun legges bakover mot fiskens hale eller rett opp.
Tusen takk for svar og tips!
Tilfeldig bekjentskap
© Roy Fredrik Pedersen
Reklame for plussmedlemskap