Hvilken cory er dette?

Selger sa schultzei, men jeg ser ikke likheten. Jeg fant heller ikke noe som lignet i fiskelisten. En blanding?
Det er Corydoras arcuatus. Kjøpte selv en gruppe av dem i går.
Corydoras arcuatus har en tynnere stripe..
Jeg er enig i at denne fisken hadde altfor tjukk ryggstripe ifht vanlige C. arcuatus. Kan ikke huske å ha sett denne med så tjukk stripe før. Det er umulig å si om dette er en reell art i seg selv, eller om det rett og slett er en kryssning av to arter i akvarium.
Vet du noe om bakgrunnen til fisken? Hva sa selger om opphavet? Er det viltfanget eller er det oppdrettsfisk?
REDIGERT; ser at selger (person eller butikk??) hevdet at det var Schultzei, og det er jo bare BS (pardon my french), for det er det definitivt ikke. MEN det kan være hybrid mellom Schultzei og Arcuatus...! Det var det første jeg tenkte da jeg så bildet; "det ser ut som en kryssning!" Men jeg vet jo ikke.

Forsøkte å finne bilde-listen over Corydoras på Planetcatfish, men fant ikke bildelisten, bare navnelisten for Corydoras. Det betyr at man må klikke seg inn på hvert enkelt navn for å se bildet - tidkrevende. Spesielt C-nummer listen var aktuell, da det er ofte C-nummer eller CW-nummer helt nye arter får i hobbyen.

Corydoras arcuatus hos Scotcat

Noen lesere av denne tråden som er medlem hos Corydorasworld og kan poste dette bildet fra denne tråden der og spørre hva de ekspertene der tror...???
Er enig der, litt tykk stripe. Finner heller ikke bilde av noen arcuatus som har tilsvarende tykk stripe som den du viser til.

Blir spennende å se hvilke art dette er...
Her er corylisten på PlanetCatfish i bilder (beskrevne arter, C- og CW-nummer), men det er ingen som har så bred stripe som Laki's fisk.

Hvis du er på Facebook kan du poste bildet i en gruppe som heter Corydoras Land, der er det mange corykjennere blant medlemmene
Trådstarter: jeg glemte å spørre i det forrige innlegget mitt, men: har du flere like eksemplarer av akkurat den med så bred stripe, eller er det bare èn som ser slik ut?
Jeg har to. Den andre har vel pittelitt tykkere stripe, og er mer brun i stripen i midten.

Jeg har kikket gjennom listen som det ble linket til, og eneste jeg kommer i nærheten til likhet er dette bildet.

Tilfeldig bekjentskap
© Trude Hell Larsen
Reklame for plussmedlemskap