Anubisplante på rot. verdi?
Hei!
Har en mellomstor rot med mange anubisplanter som vokser godt. En venn sa at de var verdifulle når de var blitt så store, fordi det tar tid å vokse til en rot med planter på. Er dette riktig? Skal selge fiskene og plantene mine, og lurer på om jeg kan ta noe for plantene, eller om jeg bare skal gi de vekk?
Har en mellomstor rot med mange anubisplanter som vokser godt. En venn sa at de var verdifulle når de var blitt så store, fordi det tar tid å vokse til en rot med planter på. Er dette riktig? Skal selge fiskene og plantene mine, og lurer på om jeg kan ta noe for plantene, eller om jeg bare skal gi de vekk?
Postet 19.11.12 kl 12:40
Du får måle den sånn ca, ta et bilde og finne en pris, så lager du en annonse på den her på forumet (mange medlemmer i ditt fylke). Du kan f.eks. skrive at du ønsker auksjon, og så setter du "ønsker bud over minimums pris kr x" .
Da ser du om den er verdt det du tror. Betaler folk det du forlanger, var den riktig priset. Pruter folk, satte du nok prisen for høyt.
Ser ingen grunn til at du ikke skal kunne ta noen kroner for den, hvis den er veldig fin. Folk selger jo akvarieplanter og røtter hele tiden. Du sier det er "mange" anubias planter på rota. Er plantene fine og algefrie uten skader, burde du kunne ta noen hundrelapper for rota (hvor mange avhenger av størrelsen og utseendet).
Lykke til med salget
Da ser du om den er verdt det du tror. Betaler folk det du forlanger, var den riktig priset. Pruter folk, satte du nok prisen for høyt.
Ser ingen grunn til at du ikke skal kunne ta noen kroner for den, hvis den er veldig fin. Folk selger jo akvarieplanter og røtter hele tiden. Du sier det er "mange" anubias planter på rota. Er plantene fine og algefrie uten skader, burde du kunne ta noen hundrelapper for rota (hvor mange avhenger av størrelsen og utseendet).
Lykke til med salget
Postet 19.11.12 kl 12:56
Endret: 19.11.12 kl 12:58
Er du usikker på hvordan du skal kvitte deg med fisk og planter kan du ta kontakt med Bergen Akvarieklubb, og de vil sikkert bidra med litt hjelp. Jeg ser de skal ha klubbmøte på torsdag, og da har de også en liten klubbauksjon.
De ønsker nye og gamle medlemmer velkommen!
De ønsker nye og gamle medlemmer velkommen!
Postet 19.11.12 kl 13:23
Postet 19.11.12 kl 14:25
Välkommen på mötet nu på torsdag
Hej Mia!
Du kan ju testa reaktioner på prisförslag med en annons, eller helt enkelt komma på Bergen AK:s möte nu på torsdag och auktionera bort roten (med minstepris).
Välkommen!
Du kan ju testa reaktioner på prisförslag med en annons, eller helt enkelt komma på Bergen AK:s möte nu på torsdag och auktionera bort roten (med minstepris).
Välkommen!
Postet 19.11.12 kl 14:48
mona oDu får måle den sånn ca, ta et bilde og finne en pris, så lager du en annonse på den her på forumet (mange medlemmer i ditt fylke). Du kan f.eks. skrive at du ønsker auksjon, og så setter du "ønsker bud over minimums pris kr x" . Da ser du om den er verdt det du tror. Betaler folk det du forlanger, var den riktig priset. Pruter folk, satte du nok prisen for høyt. Ser ingen grunn til at du ikke skal kunne ta noen kroner for den, hvis den er veldig fin. Folk selger jo akvarieplanter og røtter hele tiden. Du sier det er "mange" anubias planter på rota. Er plantene fine og algefrie uten skader, burde du kunne ta noen hundrelapper for rota (hvor mange avhenger av størrelsen og utseendet). Lykke til med salget :-)
Folk vil vel strengt tatt ALLTID prute så det funker dårlig for å konkludere med en "ok" pris.
Sett en pris, så sier responsen litt om hvor du har havna mtp prisen
Mye respons = underpriset
Grei respons = grei pris
Lite respons = overpriset
Finnes ingen fasit, men kanskje en pekepinne
Postet 02.02.13 kl 21:52