Bør jeg avlive gullfiskene?

Hei AF!
Jeg kjøpte meg for et halvt år siden noen gullfisk med veldig rund mage og utstående øyne. Etter en stund skjønte jeg at det var såkalte misdannede oppdrettsvarianter og at disse ikke trives så godt pga sin kroppsfassong og korte finner. Jeg fikk da veldig dårlig samvittighet for å ha kjøpt disse oppdrettsvariantene og har derfor veldig lyst til å kvitte meg med de siden jeg vil jo ikke ha fisk som ikke trives. Men så er jeg litt usikker på hva jeg burde gjøre med dem?
Hva bør jeg gjøre med dem?????
HASTER!!!!!!!
Hvem skal bestemme? Hvem velger om ett levende vesen har livets rett eller ikke? Så lenge de ikke viser tegn på mistrivsel ser jeg ingen grunn til å avlive de hvert fall. Viløe heller gitt de bort til noen som kan gi de ett godt hjem den tiden de lever.
Jeg personlig tror at selv om dem er misdannede og har noen skavanker her og der så tror jeg at dem ikke har smerter eller lider i den forstand. Dette er en mutasjon (gen feil) som kommer av menneskenes uvitenskap og fordi mange syns mutasjoner er gøy.
Hva med å gi dem bort til noen som kan gi dem ett godt og langt liv?

Kan sikkert være at jeg tar helt feil så kanskje la andre få svare som har litt mere peil
Jeg synes ikke du skal avlive dem bare av prinsipp. Kjøpt er kjøpt. Spiser de godt og ikke viser tegn til å sture, så har de sannsynligvis ingen smerter iallefall.

La dem leve den tiden de har igjen. Evt kan du velge og gi dem bort, og bruke plassen i akvariet til noe annet som du heller vil ha Pass på at de du gir dem bort til ikke har tenkt å putte dem i en gullfisk-bolle da...!
Jeg skal gi bort de 4 gullfiskene mine :)
Takk for svar
Da skal jeg ikke avlive dem, men heller gi dem bort isteden. Jeg la dem ut til "gis bort" på rubrikk for en stund siden, men har ikke fått noe svar enda. Hvis det er noen som har lyst til å få de ( og lover at de kan få et fint liv) kan de gjerne få de av meg
Mvh Henrik
Hva med å ringe din lokale akvariebutikk og spørre om de vil ha dem? Da blir du kvitt dem med en gang, og det tar kanskje lenger tid før akvariebutikken blir "nødt" til å bestille inn "vanskapte" gullfisk igjen.
Er det disse jeg ser blir solgt som Teleskopslørhale ???
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap