Nattlys i akvariet

Lyset fra armaturet av kl 24.00 hver natt, da både jeg og kjæresten sitter oppe til gjerne kl 02.00 (nattmennesker) kan dette blir litt kjedelig.
er det noen som har forslag til hvordan vi kan "simulere" månelys i akvariet?

Er det noen som f.eks har erfaring med blå led strip som man kan kjøpe på biltema. tenker muligens å feste dette på veggen bak hjørneakvariet, eller blir dette bare tull?
Inaktiv bruker
Jeg har timer på sånn at lyset i karene mine slår seg av halv to, og siden jeg er på jobb på dagen så slår dem seg ikke på før jeg kommer hjem.
Ja, du kan bruke Blå led fra biltema, MEN Du bør smøre dem med silikon i alle skjøter, kommer det vann inn før du en kortsluttning og mulig brannfelle! Lykke til.
Saltvann
MEN Du bør smøre dem med silikon i alle skjøter, kommer det vann inn før du en kortsluttning og mulig brannfelle! Lykke til.



Evt. så kan du tre Ledremsen inni en blank slange med litt god klaring og fylle endene godt med silikon. med forbehold om at de er av en type som ikke avgir noe vesentlig varme.
Takker for gode forslag! Både pose og silikon var genialt. Kanskje litt greiere med pose, i tilfelle det skulle skje noe i garanti tiden.
Akvariet er på 190 liter, målene er: 70x70x56 cm (hjørneakvarie)

Hvor mange slike led strips trenger jeg og hvor burde de bli plassert? Hver strip har 24 dioder...

Ser at ikea selger slike strips til 200.- mindre enn clas ohlson: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40192361/
Tror det er 48 på den jeg har ( dedikert til akvarie ) i mitt 240L Rio
gir litt innsikt men ikke mere enn en måneskinsnatt under vannet.
Skal du se fisken godt så er nok mine 48led for lite.
Men vil du bare kunne se livet i karet så er det nok, etter min mening.
Jeg kjøpte ei sånn blå LED-stripe fra Clas Ohlson og batterieliminator. Husker ikke akkurat hvilken type LED stripe, desverre. Men om jeg skulle kjøpt på nytt ville jeg kjøpt en med flere farger en bare blå, haha. Jeg brukte akvariesilion til å lime rundt alle glipper og åpninger, samt til å holde ledninga over vannet osv.

I et annet kar har jeg en slags LED-lys ting som kan senkes ned i vannet. Kjøpte den fra Ebay, - det ser ut som en termostat nesten, men med ei LED-stripe inni. De finnes også i mange farger
Jeg kjøpte en slik Blå ledlist + en batterieliminator, satte timer til å skur seg på en time før hovedlyset går av og slukket "månelyset" rundt kl 2-3
Holdt med en ledlist for 240 liter akvariet mitt. Bildet lyver og er mørkere en i virkeligheten så det lyser greit opp slik at man kan studere fisken om kvelden natta

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Otaku
Reklame for plussmedlemskap