Feit? gravid? eller trenger jeg briller ?!

har 3 røde platy ( går nå ut ifra det) lol som jeg kjøpte smell feite for 2 uker siden... de er fortsatt smell feit, kan det være rasen? (de er rød med svarte finner) eller gravide eller.. hmmm....

evt hvor lenge går en platy gravid...?
Inaktiv bruker
Om de har svømt sammen med hanne så er den GARANTERT drektig "Gravid", men det høres ut som du har slike korall platy, men bilde hjelper.
ja jeg er ikke sikker på navnet på platyene mine men de er mørkerøde og svarte finner + hale.
Inaktiv bruker
Det er en sånn korall platy, men om den har eller svømmer med hanne så er det drektig. Må si jeg ble litt usikker, kan være bildene som lyver pga dårlig kvalitet, men det ser litt ut som en hann.
Hvis ikke grossistene har begynt å oppdrette ballong-platy i tillegg til ballongmolly, så ser den fisken gravid ut. En platy går vel drektig i rundt fire uker til en måned.
en han ??... der er jo ut som en poppeklar jente eller en med gassproblemer....lol
Inaktiv bruker
Om det ikke er en ekte platy så ser dem sånn ut hele tiden. Prøv å ta et bedre bilde av siden, som ikke er uklart.
Se under buken på platyene. Hunnfiskene har en vanlig buet bukfinne.

Hannene derimot har en "modifisert" bukfinne, som kalles gonopodium, og det er kjønnsorganet deres som de bruker til å befrukte hunnene med. Et gonopodium på en hannplaty ser her.
Se også øverst på denne siden, der er det bilde av en hannplaty (til venstre) og en hunnplaty (til høyre) øverst på siden, så du kan sammenligne.

Så sjekk fiskene dine på undersiden Da finner du ut hvem som er hunn og hvem som er hann.
Saltvann
Om det ikke er en ekte platy så ser dem sånn ut hele tiden. Prøv å ta et bedre bilde av siden, som ikke er uklart.


her er flere bilder...de er av alle tre.... er de gravid mon tro? eller bare oppbåst/ballong platy ..lol?
Inaktiv bruker
minner meg fortsatt om en hann, men bildet kan lyve, og er nok en ballong/korall platy.
stakkars fisker, leve slik - de sliter jo med å svømme.. lol...
Inaktiv bruker
Ja,a og den blir solgt mye av og kommer til å bli solgt mye av. De som lager dem tjener på det fordi folk som kjøper dem støtter dem av å kjøpe dem, samme er det jo med bisarre gullfisker og andre fisker mennesker har tuklet med.
Mennesker har en merkelig evne til å syns at vanskapninger er sååå søøøte, så da avles det fram mye rart. Jo mer deformerte og hjelpeløse fisk/dyr er, jo søtere/morsommere syns folk gjerne at de er...
Sissimor
Mennesker har en merkelig evne til å syns at vanskapninger er sååå søøøte, så da avles det fram mye rart. Jo mer deformerte og hjelpeløse fisk/dyr er, jo søtere/morsommere syns folk gjerne at de er... :(


huff, jeg tenkte det var middlertidig siden de 3 var gravid men nå som jeg mer og mer tenker at de kan være ballong fisker så synes jeg fryktelig synd på de... kan ikke være greit å måtte jobbe og kave så masse for å komme til andre siden av akvariumet
Tilfeldig bekjentskap
© Liv Hjelle
Reklame for plussmedlemskap