- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Kampfisk og andre fisk
Kampfisk og andre fisk
Postet 26.11.12 kl 15:10
Postet 26.11.12 kl 15:20
Postet 26.11.12 kl 15:45
MichellusSå står det mellom tre forskjellige stimarter..
Ingen andre arter som kan være aktuelle?
Av de tre du nevner ville eg nok valgt ingen. Dersom eg måtte velge hadde eg også sagt venusfisk, men det er ikke en god kombinasjon. Kampfisk trives best i en temperatur på cirka 27 grader? Dette er langt fra venusfiskens trivselstemperatur. Sirkulasjonsmessig kan man holde venusfisk i et elvestrømskar, selv om arten absolutt ikke krever det. Men sirkulasjon liker den.
Postet 26.11.12 kl 16:25
Donald[QUOTE=Michellus]Så står det mellom tre forskjellige stimarter..
Ingen andre arter som kan være aktuelle?
Av de tre du nevner ville eg nok valgt ingen. Dersom eg måtte velge hadde eg også sagt venusfisk, men det er ikke en god kombinasjon. Kampfisk trives best i en temperatur på cirka 27 grader? Dette er langt fra venusfiskens trivselstemperatur. Sirkulasjonsmessig kan man holde venusfisk i et elvestrømskar, selv om arten absolutt ikke krever det. Men sirkulasjon liker den.
Joda, jeg er åpen for forslag jeg altså Bare å komme med forslag til andre arter altså
Takk for svar dere. Foreløbig er det da venusfisken som "leder". Dette er ikke noe vi stresser med uansett, bordet til akvariet har ikke blitt innkjøpt enda. Vil bruke mest mulig tid for å sette meg selv opp for suksess. Tror jeg hadde blitt ganske deprimert om fiskene ikke hadde trivdes sammen eller om de hadde dødd.
Postet 26.11.12 kl 19:41
Postet 26.11.12 kl 21:46
Postet 27.11.12 kl 05:10
Postet 27.11.12 kl 23:31
Postet 28.11.12 kl 10:10
Det er mange tetra stimer som passer sammens med kampfisk, fraråder deg å ha leopard danio og sebrafisk sammens med kampfisk, da de vil stresse opp kampfisken og muligens plage den når de blir voksne, anbefaler Neontetra eller kansje Cherrybarber, Cherrybarbene er ikke noen stimfisk men trives i en gruppe, har sterke farger og er morsomme å se på.
Postet 28.11.12 kl 12:11
Postet 28.11.12 kl 12:15
Postet 28.11.12 kl 13:13
Jeg ville gått for kampfisken og 5-6 ottocinclus. Hvis du har sand kan du også ha en gruppe på ti med pygmécorydoras. De vil ikke plage kampfisken eller omvendt, selv om ønskene kan krasje litt, i og med at pygmécorydoras vil ha åpen svømmeplass og kampfisk tett beplantning.
I alt er kanskje otto og kampfisk best, men det må du nok se an
I alt er kanskje otto og kampfisk best, men det må du nok se an
Postet 28.11.12 kl 15:42
Postet 29.11.12 kl 14:06