Plante i potte og noe grønnaktig ting rundt røtterne, skal jeg fjerne det?

Kjøpte nettop en ny plante til panda artskaret, det er en potte og noe grønnaktig ting rundt røtterne, skal jeg fjerne det? vis jeg må, hvordan?

Kjøpte nettop en ny til panda artskaret, det er Plante i potte og noe grønnaktig ting rundt røtterne, skal jeg fjerne det? vis jeg må, hvordan?
Du skal fjerne både potta og det grønne, ta av potta og plukk vekk all filten du klarer, skyll planten i vann men du peller vekk det rundt røttene.
hvordan skal jeg ta de vekk uten og riva av røtterne??
du får fin plukke litt og litt, men det er ikke så farlig om du mister litt av røttene, de vokser ut igjen, men ta deg tid og plukk vekk som best du kan. Jeg vet ikke noen annen måte å fjerne det, enn med fin hånd og tålmodighet
Er det en potte med slisser i siden og en slags skål i bunnen?
I så fall kan du plukke av skåla, og sette tommelen på bunnen av potta mens du vrenger den bakover. Er den gjenstridig kan du klippe opp noen av slissene i toppen der den sitter fast. Er det en slags matte viklet rindt røttene kan du vikle den av. Er det noe som ligner steinull gres den lettest ut med en gaffel eller lignende under rennende vann (lunkent).
det gikk bra, det var en potte og noe jeg ikke vet som er rundt, jeg tok den opp og den bare datt av, så nå har jeg en ny fin sverdplante i panda artskaret
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap