Monsterfisk

Inaktiv bruker
Kan noen legge ut bilder og gjerne skrive litt om dem, kanskje hva dem spiser, ossen er akvariet innredet, og hvor stort akvarium. Håper på svar.
Vet ikke om noen fisker som heter monsterfisk ,så her må du nok forklare deg litt bedre

Hvis ikke du mener denne da ?
Monsterfisk er et begrep for fisker som gjerne ikke passer i våre kar

Red tail, rokker, haimalle, alligatorgjedde...
Olav Ravnaas Lien
Kan noen legge ut bilder og gjerne skrive litt om dem, kanskje hva dem spiser, ossen er akvariet innredet, og hvor stort akvarium. Håper på svar.

Har gått inn og lest litt på profilen din, og synest du er i din fulle rett til å stille spørsmål.

Du har gjort det helt klart i en annen tråd at du er helt ny, og trenger litt hjelp. Du har jo også kun 8 innlegg.

Selv om innleggene fra ny-akvarister som deg, ikke alltid er i akvarisk toppklasse, har vi alle begynt et sted. På dette forum ( Og de fleste andre forun ) har vi alle forskjellige stadium av akvarister, og ikke alle er like tolmodige/tolerange med ny-akvarister.

Er nok enig med Donald, men har ikke så veldig mye peiling på Monsterfisker.

Håper noen som vet, kan legge ut en sakelig utgreiing om dette, for det er ikke skjelden at det finnes for store fisker i alt for små akvariumene, både her og der.

-Tore -
Plussmedlem
Monsterfisk kan være så mangt. Alt fra ganske små fisk som er ekstremt aggressive, til store beist som aldri vil få plass i noe akvarium.
Et google-søk på "monsterfisk" og litt egeninnsats der vil garantert gi deg raskere, bedre og mer info enn du vil få her inne. Hvertfall med tanke på hvordan du har stilt spørsmålet ditt. Så kan du heller, hvis du finner noen spesifikke fisk du lurer på, fortsette her inne etterhvert...
Du må nesten definere hva DU mener med monsterfisk.
Når jeg tenker på monsterfisk tenker jeg blant annet på:
Piraya og Payjara. Rett å slett de fiskene Jeremy Wade fisker opp i elvemonstre.
Mener du "Amazonas monstefisk", altså Thalassophryne amazonica??
Det er i alle fall den eneste fisken jeg har sett på grossist-lister som har "monsterfisk" som populærnavn.
hvis du er ute etter monsterfisk så kan du vell se på Bikirer, Hai maller, Red Tail osv
Inaktiv bruker
Med monsterfisk mener jeg fisker som er aggresive fisker, rare fisker og spesielle fisker.
Inaktiv bruker
Ja PolypterusDelhezi det er riktig
Noe som kjennetegner slike fisker du beskriver er at de trenger SVÆRE akvarium og egner seg på ingen måter for en nybegynner. Foreslår du innreder ditt 120l akvarie med de plantene, røttene, steinene og fiskene du liker. Fiskene kan gjerne være litt hardføre. Husk at fiskene må ha noe lik preferanse. Altså ha noe de samme kravene for iallefall temperatur og ph.

I mellomtiden når du lærer det helt grunnleggende akvariehold, kan du lese om "monsterfisk" og pønske ut hvilke fisk du ønsker å ha i ditt nye/større akvarium. Kanskje du finner ut at "monsterfisk" ikke er så kult likevel og at maller er mye kulere. F.eks corydoras.
Inaktiv bruker
Kul film larsern

Har en juwel lido 120 liter å er ikke nybegynner innen akvariehobbyen, men er ny på akvaforum spelly.

Jeg har hatt corydoras men de er ikke tøffe synes jeg, hadde pandapansermalle.
Olav Ravnaas Lien
Har en juwel lido 120 liter å er ikke nybegynner innen akvariehobbyen, men er ny på akvaforum spelly.

Ingen av påstandene mine er grunnløse. Jeg baserer påstandene mine på dine første innlegg og det som står på profilen din.

På profilen din står det også følgende:

Lys: Vet ikke helt men det er bra.
Filtrering: Husker ikke

Det viser meg at du enten er nybegynner eller at du har liten interesse for hobbyen (derfor ikke burde holde "monsterfisk".

Jeg prøver bare å gi deg gode råd, les innlegg: #12 noen ganger, kanskje du forstår at det jeg skriver ikke er så dumt.
Inaktiv bruker
Jeg har ikke tenkt til å ha MONSTERFISKER enda, men tenkte at dere kunne ta bilder av monsterfisker å legge dem ut å skrive om de.
Olav Ravnaas Lien
Jeg har ikke tenkt til å ha MONSTERFISKER enda, men tenkte at dere kunne ta bilder av monsterfisker å legge dem ut å skrive om de.

Helt øverst på forumet er det en boks hvor det står "Søk" skriv inn navnet på "monsterfisken" du ønsker. F.eks Bikir, så vil all informasjon du måtte trenge komme opp!
Inaktiv bruker
Men jeg vil ha bilder av deres MONSTERFISKER ( hvis dere har noen) og se hvordan akvariet dens er.
Her finner du masse bilder og informasjon om "monsterfisker".
Forstår ikke at jeg gidder å skrive det, men la gå:

Grunnen til at jeg skriver det jeg gjør er at jeg er redd for at du skal finne på å kjøpe bikir eller andre "monsterfisk" som det på ingen måte vil være plass til i akvariet ditt. Du sier du ikke skal ha, men jeg kjenner igjen samme tankegangen.

Jeg hadde en lang avhandling med nevøen og broren min om hvilke fisk de burde kjøpe og hvilke de iallefall ikke møtte kjøpe uansett hvor kul de så ut.
De ente opp med å kjøpe de som så kul ut. Flere av fiskene krevde (i følge fiskedatabasen) 350-700l akvarium, nevøen min hadde 54l. Jeg har måttet ta over noen av fiskene. Jeg har ikke stort nok akvarium til noen av de, men iallefall bedre enn alternativet: 54l...

Du sier du ønsker bilder og informasjon om monsterfisk. Bruk søkefunksjonen på forumet. Ellers har Donald komt med en knallgod link: [URL=http://www.monsterfishkeepers.com/]http://www.monsterfishkeepers.com/
[/URL]
Inaktiv bruker
Spelly, jeg skal ikke ha monsterfisker som bichir, men har litt lyst til at dere legger ut bilder av deres monsterfiker, men jeg skal ikke ha noen, og hvis jeg noengang skal ha det så skal jeg skaffe meg 1000 liter.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap