Up aqua co2 atomizer

Er det noen som har erfaring med disse "Up Aqua CO2 Atomizer" som en får kjøpt på e-bay? Jeg kjøpte en. Den var potte tett, CO2 gikk ikke gennom den. Trykket helt opp til 5 bar uten noe hell. Så da kjøpte jeg like godt en til (!). Men jeg fikk akkurat samme problemet med den også så jeg begynner å lure på om det er jeg som gjør noe galt..?? Har CO2 fra ombygd brann apparat via reduksjonsventil - nåleventil - magnetventil - bobleteller - Atomizer.
Så vidt jeg husker er Up Aqua CO2 Atomizer også en slags enveisventil. Du er sikker på at du ikke har montert den feil vei? Ser du boblene i bobletelleren? Hvis du gjør det, så må jo CO2-gassen slippe ut et sted. Har du sjekket for lekkasjer?

Stephan
Nei tror ikke det er en enveisventil. Den går egentlig ikke an å koble feil - in-line med eksternt filter ut og en slange til CO2. Boblene stopper opp, så det er tett. Har trykket opp til 5 bar - da tør jeg ikke mer, er redd bobleteller vil sprekke.
De har i hvertfall et bilde på hjemmesiden som viser hvordan den er tenkt koblet inn.
Ja - det er slik den er koblet.
heisann
har du fått denne til å virke?
har kjøpt samme sorten selv som eg skal montere på et co2 anlegg
mvh
torbjørn
Nei, jeg fikk den ikke til å virke. Etter litt googling ser jeg noen legger den i klorin, men det er vel mest hvis de blir tett etter en stunds bruk. Uansett la jeg min i klorin og der ligger den enda.... Får håpe du får din til å virke. Synd at min(e) ikke virket for det ser ut som den beste måten å få co2 inn i vannet på...
heisann
de va jo domt vist den ikke de gjør da,for de ser jo ut som en genial ide for å tilføre co2,man sleppe disse reaktorene og ann teknisk utstyr,men skal jo seff gi den en sjanse når den dokker opp i posten
mvh
torbjørn
Jeg tok den ut av klorinbadet i går og testet på nytt. Koblet den til en luftkompressor, og nå siver det faktisk gass igjennom ved 2 bars trykk. Så klorinrensing har hjulpet. Lurer på om den kan ha blitt tettet av olje eller noe under produksjon? Jeg har ikke installert den på pumpeslangen enda.
Tilfeldig bekjentskap
© Frosken
Reklame for plussmedlemskap