Har noen testet clas ohlson sin ph måler ?

Håvard Bø
Har noen testet Clas Ohlson sin ph måler? --> http://m.clasohlson.com/no/PH-måler/Pr343118000

Nei, men det er jo bare å prøve! de har jo 90 dagers åpent kjøp som du kan benytte deg av selv om du har brukt varen.

Ellers kan du jo sjekke ut: http://dx.com/p/0-6-lcd-ph-test-pen-set-3-ag13-42734
myyyyyye billigere, gratis frakt er det også.
Har den PH måleren som det henviser til. Fungerer kjempebra, til en rimelig penge. Må av og til calibreres,rimelig veske å få kjøpt på nettet
Hans Johansen
Har den PH måleren som det henviser til. Fungerer kjempebra, til en rimelig penge. Må av og til calibreres,rimelig veske å få kjøpt på nettet


Hvordan den fungerer på en enkel måte og hva betyr calibreres og hvor kjøper du den vesken ?
Plussmedlem
Med kalibreres menes det å justere slik at den viser riktig verdi.
F.eks blir bensinpumper kalibrert slik at en liter er en liter, butikkvekter blir kalibrert så de veier riktig osv....

På en ph-penn gjøres dette ved at man har en væske hvor man vet nøyaktig ph. Viser ikke pennen samme verdi som man vet væsken har så justerer man bare til den viser korrekt...
Følger med calibrering veske med instruksjon for å kcalibrere den penna.
PH veske for calibrering får du kjøpt på webzoo for ca. 50 kroner. PH på veska er 6.5.

Etter en tid bruk må du ta kontroll, calibrere på ny.

PS: Du må aldri måle verdi i akvariet, her får du helt ville verdier, der hvor det er spenning, magnetfelt, gir det innvirkninger på måleverdier.

Ta prøven i et glass å måle, da får du de riktige verdier.
Hans Johansen
PS: Du må aldri måle verdi i akvariet, her får du helt ville verdier, der hvor det er spenning, magnetfelt, gir det innvirkninger på måleverdier.


Ikke rart det gikk helt skeis med den ph-pennen jeg prøvde for halvannet år siden, opplevde forskjellige verdier i ett og samme kar. Men hvis det virker ved å måle i et glass så er jo det gull…Tror jeg skal kjøpe meg en ny ph-penn nå... Litt mer fleksibelt enn å ta med et glass akvarievann til karet hvor jeg har "fastmontert" CO2/Ph-kontroller.
Jeg hadde samme problemet med ph penna, som en jo jo var verdier. Så leste jeg instruksjon, har den latskap med det er noe som jeg unnlater. Da ble det noe helt annet. Samme er med penner hvor man måler vannkvalitet, TDS-3 som den kalles.
Her er det mange typer på markedet, jeg valgte kjøpe en USA utgave, som kostet litt mer enn China utgaver, men garantert bedre kvalitet. Fungerer bare helt utrolig glimrende.
Hans Johansen
Følger med calibrering veske med instruksjon for å kcalibrere den penna. PH veske for calibrering får du kjøpt på webzoo for ca. 50 kroner. PH på veska er 6.5. Etter en tid bruk må du ta kontroll, calibrere på ny. PS: Du må aldri måle verdi i akvariet, her får du helt ville verdier, der hvor det er spenning, magnetfelt, gir det innvirkninger på måleverdier. Ta prøven i et glass å måle, da får du de riktige verdier.


Hvor ofte må du kalibrere og er det ikke 2 stoffer du må kalibrer i ? Et grønt og ett rødt ?
Selger de kalibreingstoff på Clas ?
Hans Johansen
Følger med calibrering veske med instruksjon for å kcalibrere den penna. PH veske for calibrering får du kjøpt på webzoo for ca. 50 kroner. PH på veska er 6.5. Etter en tid bruk må du ta kontroll, calibrere på ny. PS: Du må aldri måle verdi i akvariet, her får du helt ville verdier, der hvor det er spenning, magnetfelt, gir det innvirkninger på måleverdier. Ta prøven i et glass å måle, da får du de riktige verdier.


Har du linken til det calibrerings pulver\væske
http://www.webzoo.net/default.pl?showProduct=199&pageId=1019

Ser de ikke har den inne på lager nå, men det er bare bestille, så får du når den kommer.
Du får jo penna, med veske, så trenger du nok ikke den første tida calibrere.
Gode ph målere calibreres ofte med 2 forskjellige væsker. Ofte ph 4.01 og ph 7.01. Har sett flere her mener claser'n sin er god,men jeg vet om mange som har kasta dem. Adwa og Hanna er kjente merker mange har gått over til og er fornøyde med etter claser'n bommert. En god måler koster gjerne det dobbelte enn chlas ohlson sin. Bare vær ops på at de må oppbevares i ph4.01 væske,så ikke probene tørker inn. Legges den på hylla ubrukt og glemt,er den ødelagt.
Denne har jeg kjøpt fra Koi.no og den kommer med kalibreringveske og hardplastfuteral og ha den i. Pass på og kjøp exstra kalibreingsveske. Den er og billigre en Clasern sin.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap