Bakgrunn til juwel trigon 350

har tenkt og lage ny bakgrunn til mitt akvarium. noen som har noen råd?
har tenkt og bruke isopor men lurer på hvilke lim og maling og sånne ting eg skal bruke.?
etter mye om og menn har eg bestemt meg får og kjøpe ny bakgrunn.
men er i tvil om hvem eg skal velge. noen såm anbefalest?
hvilken bakgrunn har dere som har trigon 350?
Jeg hadde tenkt å foreslå en bakgrunn fra Papillon som Webzoo pleide å selge før, men da jeg sjekket nå, så selger de den ikke lenger. De hadde kun den ene varianten m/trerot innfelt og kun i kjempestørrelse. Da har de vel sluttet å selge den da, det var synd.

Ellers er Juwel Dark Cliff en fin bakgrunn, syns jeg, den er flat og lite plasskrevende. At den tar så liten plass ut i akvariet er et veldig stort pluss, syns jeg. Man vil jo gjerne ha så stor plass i akvariet som mulig, og ikke sløse det bort på inventar Jeg har brukt den i flere akvarier og synes den har tatt seg veldig godt ut. Man kjøper det antall plater av den som trengs til sitt akvarium. Skjøtene går i hverandre på en måte som knapt synes.
ja eg har sett på denn eg og den er veldi fin har og sett på juwel stone lime. denn er og fin. men etter som eg sjønner så må eg ha 3 stk?!? men er de høye nåkk?
har du bilde av akvarie ditt med den bakgrunnen? har hvit biltema sand. hvem passer best da tror du ? får mye å velge mellom
Såvidt jeg kan begripe er Juwel sine Cliff-bakgrunner 55cm høye. Et Trigon190 er 60 høyt. Du kan tjene 1 cm ved den øverste kanten, og de resterende 4cm nederst blir dekket av bunnlaget. Så det burde gå. Men du må skjøte på lengdene, siden karet 70cm og bakgrunnen er bare 60cm.
BTN slimline er fine.
Jeg har det i et 450 L akvarie som er 60 cm høyt. De kommer i forskjellige str.
Og er lett å del.
Se Webzoo.
Har sett på str bakgrunn fra juwel.
Disse er 60 høye.
Til Juwel trigon 350 som er 65cm høyt, men tenkte samme tanken etter jeg skrev innlegget at jeg bare løfter bakgrunnen 3-5 cm. dette blir jo som du sier dekket av sanden i bunn.
Har sett for meg å lage å ta ut det innvendige filtere å kjøpe Eheim 2075 utvendig.
Skal da prøve å få lagt slanger bak bakgrunnen. Ser for meg å sette bakgrunnen litt på skrå inn mot hjørnet for å få plass til inn- og utløpsslangene, og ha rist fra webzoo i bakgrunnen.
Skal også prøve å få lagd en "vegg" i hjørnet slik at inn- og utløpsslangene har forskjellige rom.

Bakgrunn til trigon 350
Jeg har selv hatt et trigon 350 med juwel sine 60cm bakgrunner.
Disse ble festet med juwel sin Silicon, og ble meget bra, med ca 2 cm fra bunnen.
Skal du ha ansistrus eller lignende maller,må du være obs på at mallene gnager vekk dekoren på bakgrunnen, slik at det blir stygge.oransje flekker på en ellers så flott bakgrunn.
Er dette STR600 bakgrunnen? er eneste denne som er 60cm høy.
Funker kanskje med de andre også men da må man vel "jukse" med nesten 10cm da disse er 55cm høy.
Bakgrunn trigon
Den bakgrunnen jeg hadde het stone clay. 60x55x3 cm.
du finner dem på juwel sin hjemmeside.
Bakgrunn trigon
Jeg kjøpte 3 plater, og kappet den ene for å tilpasse den bakerst.
Jeg festet de hele platene i forkant av akvariet på hver side først.
Jeg brukte ikke det innvendige filteret.
det ble tatt ut.
du får også en bakgrunn som er tillpasset det innvendige filteret. 60 cm.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap