Når kan man se kjønnet på levendefødere?

Som overskriften sier så lurer jeg på når man kan se kjønnet på levendefødere?
-Jeg har Platy og Guppyer.
Har hatt akvarie før, men da var jeg ikke sååå ivrig etter å følge med som jeg er denne gangen merker jeg, legger t.o.m merke til baby snegler i karet
Det finnes ikke noe bedre enn å slå av tv'en på kvelden og sete seg ned å titte inn i akvariet, herlig underholdning.

Og når man kan se kjønnet på fiskene så regner jeg med at de er kjønnsmodene, eller skjer det på en annen tid?

De eldste Platyene mine (4stk) ble født 26okt og der ser det ut som det er bare jenter, men nå vet jeg ikke helt når man kan se det på dem da.
De eldste Guppyene mine er også ca 1 1/2mnd, men vet ikke helt dagen på dem, glemte å skrive opp, men var ikke lenge etter Platyen.
De eldste mollyynglene mine er født 15. oktober, og man kan ikke se kjønn på dem ennå. Jeg tviler i hvertfall på at jeg har et kull bestående av 20 jenter.
Plussmedlem
Sånn rent personlig kan jeg vel se kjønn på endlers fra ca 1-1,5cm og oppover...
Aldri tenkt over hvor tidlig jeg kan se det på andre arter...
Når det gjelder guppy, så begynner hannene og få litt farge på halen etter ett par uker.
Vet ikke så mye om Platy, men har hatt noen guppyer, og som Roy sier, når du begynner å se farger på halen, så er du vell nesten helt sikker på at det er en han.
Har sittet og studert Guppyene litt nå og de eldste som det er 6stk av har det blitt 3 av hvert kjønn.
De som er yngre så kan jeg se en liten mørk flekk ved magen og regner med at det er jenter?
De andre uten disse flekkene har begynt å få litt farge på halene sine, så da er vel det hanner?
Er egentlig ikke noe å stresse med, de blir hva de blr, jeg blir bare så nysgjerrig.

Platyene, de eldste, ser ut som jenter alle 4, er litt usikker på om den ene blir gutt, men da syntes jeg han er sen med å få kjønnet sitt...
De yngste Platyene mine er små enda, ca 4uker og det er igjen ca 25stk, tar litt tid før man ser kjønnet dems,og de er såpass mange at jeg må kjøpe meg et større akvarie, helst igår...
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap