Fisken sover veldig tungt?

Hei!

Har hatt slørhalene mine i snart to år nå, og de pleier å legge seg under plantene for å sove noen timer.. Men i dag så hadde den lagt seg under pumpen, aner ikke hvordan den har klart det og var veldig redd for at den hadde dødd..

Men når jeg fjernet pumpen lå den fortsatt i samme posisjon i kanskje 5 minutter, før den plutselig bare "våknet" å svømte vanlig igjen.

Her ser dere to bilder av det, ser det ikke veldig rart ut? Eller er det en ny sove posisjon? :P

Den andre fisken sover også mer enn den pleier, men det er kanskje tilfeldig.
Hvis de hviler mere, kan det ha noe med årstiden å gjøre. Gullfisker har egentlig en periode om vinteren der det blir kaldere og de setter ned aktivitetene sine.
Personlig har eg aldri holdt gullfisk, men eg betviler sterkt at dette er normal sovestilling for en frisk gullfisk, dessverre.
Nei, jeg har heller ikke sett friske fisk som ligger på siden sånn som det ser ut som denne gjør. La ikke merke til den detaljen i første runde, faktisk.
Nei, det så veldig rart ut.. Trodde den hadde satt seg fast.

Nå svømmer den rundt som vanlig da, så får satse på at det går bra med den nå, er jo blitt så glad i de to fiskene.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap