Philips vannrenser

Hei!
Er det noen her inne som har noe erfaring i bruk av Philips vannrenser? Eller: Philips Tropical Aquarium Purifer som det egentilge navnet er. Jeg har Googlet rundt og lest både posetivt og negativt, men det meste er bare synsing og ikke utalelser av folk som har prøvd produktet.
Denne har vært diskutert her :

Min personlige "syns" er at det er utrolig stygt med en slik boblestrøm i akvariet.
Svært interesant tema, hvor fornøyd de er med det ozon anlegget. For min del er jeg temmelig skepsis til hvor lenge det er holdbart produktet.
Av egen erfaring, hvor jeg valgte Resun sitt produkt, som er kraftigere anlegg, enn Philips, var holdbart ca. vel året. Kompressor enheten tok kvelden. Jeg kjøpte meg en industri utgave, regulerbar for ozon, koblet til luft på den utgaven, svært fornøyd med den.
Kjører den på timer tre ganger i døgnet på halv time, hvor jeg helt klart ser gode resultater.

Noe problem med forstøvning av ozon /luftbobler, men her fant jeg en glimrende løsning fra Marineland i USA, hvor de hadde en keramisk type med luftestein.

PS. Leverandører reklamerer med vannskift par ganger i året, forbanna tull, selv om det gir en god vannkvalitet, så blir det NO3 hva enn de sier.
SilverShaded
Denne har vært diskutert her : [URLBLOCK1] Min personlige "syns" er at det er utrolig stygt med en slik boblestrøm i akvariet.

Ja jeg har lest den tråden, men det er lenge siden det har vært noe innlegg der. Skulle gjerne ha hørt hvordan er nå etter en stands erfaring. Når det gjelder boblestrøm så er det noe du selv kan regulere . Det er helt avhengig av hvor mye luft du kjører på og for min del så har jeg tenkt å ha anlegget i sumpen så det blir ingen bobler i karet.
Er det så lurt å produsere O3 direkte i filteret ? Jeg ser produsenten ikke direkte anbefaler dette.
Bruker fremdeles min Philips, og vannverdiene er stabile som de var til å begynne med.
Delevannsbytte hver tredje uke med 30% vannbytte.
SilverShaded
Er det så lurt å produsere O3 direkte i filteret ? Jeg ser produsenten ikke direkte anbefaler dette.

Jeg sa at jeg hadde tenkt å sette det i sumpen, selvfølgelig etter at vannet har passert all filtrering. Jeg setter det jo ikke ned i filtermassen. En annen mulighet er å sette det bak BTM bakgrunn.
AquaLife
Bruker fremdeles min Philips, og vannverdiene er stabile som de var til å begynne med. Delevannsbytte hver tredje uke med 30% vannbytte.

Godt å høre, hvor lenge har du brukt det nå? Hvor stort kar og hvilken type fisk? Har du den gående kontinuerlig eller er den inne bare noen timer i døgnet? Hvordan har du den plassert i karet, stor eller liten luftstrøm ?
Finn Erik Helberg
[QUOTE=AquaLife]Bruker fremdeles min Philips, og vannverdiene er stabile som de var til å begynne med. Delevannsbytte hver tredje uke med 30% vannbytte.

Godt å høre, hvor lenge har du brukt det nå? Hvor stort kar og hvilken type fisk? Har du den gående kontinuerlig eller er den inne bare noen timer i døgnet? Hvordan har du den plassert i karet, stor eller liten luftstrøm ?

Har hatt den i drift siden 07-2011

Siste året har den stått i et 240l med Mikrogeophagus ramirezi.

Den går 24/7 hos meg.

Jeg fikkk for noen år siden en slags undersjøisk vulkan som jeg skjuler selve enheten i. Den har jeg plassert i det inderste høyre hjørnet på karet (skjult av vallisneria) Dvs. lengst bort fra inn og utløp på filteret. (Utvendig filter) Bevegelsen i vannet sørger likevel for god fordeling av ozonet.

Jeg har stilt min slik at den gir så fine bobler som mulig.

Skal jeg likevel nevne noe negativt om Philipsen, må det være at den gir litt mere lyd enn en tradisjonell luftpumpe, men ikke sjenerende etter mitt syn.

Jeg leser i tråden det er linket til over, at flere kjøpte denne vannrenseren, men det er ikke mange tilbakemeldinger om de er fornøyde eller misfornøyde. Dersom dette produktet er halvparten så bra som reklamen sier, syntes jeg det er merkelig at det ikke står mer enn det gjør på nettet. Dersom det er så dårlig som enkelte ikkebrukere vil ha det til, er det også merkelig at ikke misnøyen kommer fram på nettet. Det eneste negative jeg kan finne av folk som har denne er litt støy som også AquaLife nevner.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap