Nybegynner

Har kjøpt et 60 liters akvarium for en måneds tid siden.Akvariet var helst for barna,men er like interressert selv Har nå 3 guppy og 5 sebrafisker i akvariet. Har lest at en skal begynne med få fisker og øke litt etterhvert.
Så nå lurer jeg på hva neste fisk/fisker jeg skal kjøpe neste gang.
Noen som har noen forslag til fisk ?

Rognkjeksen
Hei. Jeg ville valgt noen bunnlevende fisker, og i et 60L akvarium passer corydoras veldig bra. Du bør ha minst 5 stykker, da det får den til å føle seg mye mer trygge. Du kan prøve å søke opp Corydoras Panda eller Corydoras Trilineatus, da det er små arter som passer fint i akvariet ditt. Obs: Du må ha sand om du har corydoras.
Takk for tips Har ganske grov sand,5-6 mm store korn. er det godt nok?
Du burde ha så fin sand som mulig f.eks 0.3 - 0.7mm
Biltemas 0,2 - 1,0 mm er mer enn fin nok. Finere sand enn det blir det gjerne mer ulemper enn nytte med.
Takker for tips. Er det noen bunnlevende fisk som kan ha litt grovere sand.? Sanden jeg har er som sagt ganske grov.
Andre tips hva fisker som jeg kan øke på med etterhvert?

Kan jo også spørre i akvariebutikker,men føler det er større eksperter her inne
Hvis du allerede har satt inn guppy og sebrafisk, regner jeg med at du har relativt høy pH og KH/GH som disse fiskene skal ha. Dvs. danioene klarer også vann litt på den sure siden, men det gjør ikke guppyene. Hvis du skal ha flere fisk, bør du ta utgangspunkt i disse vannverdiene og finne fisk som passer med disse. Å anbefale Corydoras blir feil...ikke bare pga. bunnlaget, men også fordi de generelt skal ha bløtt surt vann. Svært mange av de mer bunnlevende fiskene er utelukket av de samme to grunnene, sånt som Apistogramma-arter, Botia og Kuhli-ål. Et par palett-ciklider kan gå, hvis du sørger for at det er bra med planter og gjemmesteder...palettene er ganske aggressive når de yngler (og det gjør de ofte !).
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap