Yngel og reke sikkert filter til 60l
Postet 16.12.12 kl 23:56
Har sett litt rundt på webzoo:
Aquatic Nature flow 200
http://webzoo.net/default.pl?showProduct=5801&pageId=882
Noen som har erfaring om den?
Aquatic Nature flow 200
http://webzoo.net/default.pl?showProduct=5801&pageId=882
Noen som har erfaring om den?
Postet 17.12.12 kl 00:01
HangOn filteret du linker til har en lei tendens å støye en del og det har lite filtervolum, kjøp heller HangOn filteret fra Eheim og sett på en blåsvamp på innsuget. Jeg bruker Eheim Liberty 200 på noen 30 litere som jeg klekker og fôrer opp Aspidoras og Corydoras i. Med blåsvamp på innsuget og litt ekstra bioballer i kammeret så får du bra filtervolum med dette her.
Du kan også vurdere å sette inn to stk luftdrevne filtre, du trenger en luftpumpe med dobbel utgang eller to enkle for å drifte dem, men disse er meget yngelvennlig. Du får disse filtrene billig på dx.com.
Du kan også vurdere å sette inn to stk luftdrevne filtre, du trenger en luftpumpe med dobbel utgang eller to enkle for å drifte dem, men disse er meget yngelvennlig. Du får disse filtrene billig på dx.com.
Postet 17.12.12 kl 00:32
Postet 17.12.12 kl 00:52
Eheim
Eheim er definetivt veien og gå. Compact 60 eller ecco pro 130 med bunnfilter løsning.
Postet 17.12.12 kl 02:19
Postet 17.12.12 kl 02:22
Bunnfilterløsning og corydoras ynge er ingen god mix da de skal ha fin sand og med grov sand/grus over bunnfilter så klarer corydoras yngelen å svømme seg nedover i bunnlaget og evt ned i bunnristen.
Har en Ecco Pro modell til en 60l, dette kjøper jeg aldri igjen. Da er Classic modellen med bioballer bedre. I flere av karene har jeg HMF filter + Eheim Classic fylt med kun bioballer - da får man et veldig stort filtervolum totalt. Men HMF filtre er ikke alltid like yngelsikre da små yngel har det med å klare å snike seg gjennom den minste åpningen man skulle tro ikke var der.
Jeg foretrekker luftfiltre de første ukene uansett om det er ciklider eller corydoras jeg dretter.
Har en Ecco Pro modell til en 60l, dette kjøper jeg aldri igjen. Da er Classic modellen med bioballer bedre. I flere av karene har jeg HMF filter + Eheim Classic fylt med kun bioballer - da får man et veldig stort filtervolum totalt. Men HMF filtre er ikke alltid like yngelsikre da små yngel har det med å klare å snike seg gjennom den minste åpningen man skulle tro ikke var der.
Jeg foretrekker luftfiltre de første ukene uansett om det er ciklider eller corydoras jeg dretter.
Postet 17.12.12 kl 06:29
Postet 17.12.12 kl 09:44
Postet 17.12.12 kl 11:13
Skal kjøpe noe fiskemat fra webzoo, så tenkte å kjøpe pumpe derifra i samme slengen og spare frakt.
Det Hanging Bio-Sponge Filter for Aquarium virket veldig bra, betalte du kun underkant av 50 kr for det med frakt? (free shipping to Norway)
Er litt usikker, men har forstått det slik at jeg må koble til et utvendig filter til dette. Går hvilke som helst så lenge jeg er flink med slangeskjøting.
Er veldig usikker så takker for alle svar på mine dumme spørsmål=)
Det Hanging Bio-Sponge Filter for Aquarium virket veldig bra, betalte du kun underkant av 50 kr for det med frakt? (free shipping to Norway)
Er litt usikker, men har forstått det slik at jeg må koble til et utvendig filter til dette. Går hvilke som helst så lenge jeg er flink med slangeskjøting.
Er veldig usikker så takker for alle svar på mine dumme spørsmål=)
Postet 17.12.12 kl 11:47
Luftfilteret fra DX.com kobler du til en luftpumpe, skal du handle fra Webzoo så vil jeg anbefale deg å handle inn en Schego luftpumpe samtidig. Dette er de mest stillegående luftpumpene du får tak i. Jeg har "optimal" modellen, denne kan du justere mengde luft.
Jepp, kun en 50-lapp per luftfilter fra DX.com, rett hjem i postkassen.
Jepp, kun en 50-lapp per luftfilter fra DX.com, rett hjem i postkassen.
Postet 17.12.12 kl 12:57
Postet 17.12.12 kl 15:28