Oppgradering av lys?

Jeg tenker litt på dette med og oppgradere lyset i mitt juwel rekord 600
Kunne tenke meg to lysrør, men jeg kan ikke finne noe produkter som passer.
Er jeg da nødt til og ha noe andre armatur? Eller kan de monteres i lokket slik som det org. er.
Jeg synes det er vanskelig og finne frem på juwel sin hjemmeside.

Noen som kan hjelpe?
Dette er vel en Juwel Monolux lystopp...da har den ett Day-lite T8-rør på 15w. Jeg ville ha byttet til en Twin Den burde passe rett inn i toppen din, ifølge det som står på Juwel sin side. Men ta kontakt med Juwel hvis du er usikker.
Glemte å si at da får du både T5 (mye bedre lysutbytte enn T8), og høyere watt-styrke. Burde bli STOR forskjell for plantene dine...men vær obs slik at de også får tilsvarende næring.. !
Ellers er jo tiden inne for å tenke LED-belysning til akvarier. Det har kommet mye fint av ferdigfabrikat til saltvannsakvarier også. LED bruker lite strøm, og avgir lite varme til akvariet.
Bare en tanke fra min side.
Takk da skal jeg sette meg i tenkeboksen og se Ann hva det blir til
Tar oppigjen tråden min, er det noen som vet hvordan denne skal festes?
Den skal vel egentlig ikke "festes"....bare puttes inn i skinnen i lystoppen. Den skal vel kunne skli frem og tilbake slik at man får tilgang til akvariet, tror jeg ? De settes bare fast med en liten skrue når lystoppen transporteres.
Oki, har ikke kjøpt den enda, da skal jeg se om jeg kan finne et spor den kan settes i.

Takk for hjelpen igjen
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap