Hvilken art.

Inaktiv bruker
Noen som vet hvilken fisk (art) dette er? Bilde kvaliteten er vel ikke av det beste.

Det ser ut som en ung corydoras som enda ikke har fått sine voksne farger og dermed er det vanskelig og si hvilke coryart det er.
Inaktiv bruker
Tusen takk for svar.
Er ikke 100% sikker men tror det er en på norsk kalt leopardpansermalle. Har hatt noen av dem selv.
Det var litt utydelig bilde, og som Rita sier er det en ganske ung pansermalle. Den ser litt ekstra mørk ut også, pga mørkt bunnlag, og det gjør det litt vanskeligere å si hvilken art det er. Jeg ser heller ikke ordentlig på bildet om yngelen har lang eller kort snute, men... tegningene kan minne litt om Corydoras gomezi. Det er imidlertid mange arter med lignende tegninger, så det er bare et forslag. C. gomezi har en strek midt på kroppen som din ikke ser ut til å ha (ennå iallefall) så det er nok ikke den.

Har du de voksne av samme art i akvariet? Kunne du kanskje prøve og ta bilder av dem og legge ut her, for de er sannsynligvis lettere å identifisere?
Hva slags coryer går i karet nå eller de siste 3 månedene.
Inaktiv bruker
Disse 2 blindpassasjerer ble med da jeg kjøpte en god del med reker.Tidligere eier har jeg ikke fått tak i,for og høre hvilken art det er.Ikke lett og ta ett bilde av dem heller,da dem stort sett gjemmer seg hele tiden.
Inaktiv bruker
Ett bilde til.
Inaktiv bruker
Du må prøve å få fokusen på fisken og ikke bak den, prøv å ta kamera litt unna så klipper du bare til.
Inaktiv bruker
Spock
Du må prøve å få fokusen på fisken og ikke bak den, prøv å ta kamera litt unna så klipper du bare til.

Det var vel bare flaks at jeg klarte og ta ett bilde,før den forsvant igjen.
Inaktiv bruker
Finn en stol sett deg fremfor karet og vent. ;p
Er det bare meg, eller har denne yngelen en sort øyemaske? Dette gjør i så fall at flere av forslagene mine faller bort
Tenker man på sannsynlighet og tilgjengelighet av arter i handelen, så ville jeg foreslått at det kunne være yngel av f.eks. Corydoras trilineatus, som det er veldig mye av i handelen. De har dette flekke-prikkete mønsteret på kroppen og den svarte flekken i ryggfinnen.... men de har ikke svart øyemaske. Men kan øyemasken være rester av noen yngeltegninger som vil forsvinne?
Noen som har Trilineatus-yngel og kan si noe om dette med øyemaske?

Her er thumbnails-bildeoversikt over alle Corydoras artene hos Planetcatfish. Du kan bla igjennom og se selv om du finner noen som matcher

Vebjørn Ulset
Er ikke 100% sikker men tror det er en på norsk kalt leopardpansermalle. Har hatt noen av dem selv.

Det er nok flere arter som kalles det, og det er usikkert hvilken art som har "retten" til kallenavnet Leopardpansermalle egentlig.
Men det er bare en som har navnet også i det vitenskaplige navnet sitt;
Corydoras Leopardus.

[External Image]
Inaktiv bruker
Jeg prøver og legge ut et bilde til,som er litt bedre en de andre.
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias olsen
Reklame for plussmedlemskap