Hvor mange akvarium har du ?

Hei.

Er nå 4 måneder siden jeg fant ut at denne hobbyen var noe å satse på, har under denne tiden satt opp et 160 liters kar og et Fluval Edge 23 liters kar og ser meg nå etter på et større kar ( 200 liter +) til kjellerstua.

Har falt helt for denne hobbyen og kan finne meg selv lese i forum og artikler i noen timer av gangen, noe madamen ikke alltid setter pris på

Vil kalle meg en glad amatør som begynner bli litt bekymret hvor dette skal ende, kommer vel til å ende opp som en av de med 6-7 akvarium av forskjellig størrelse og bruke store deler av dagen med å vedlikehold og annet av akvariumene..noe jeg egentlig ikke har noe imot

Er litt interessert i hvor mange akvarium dere andre sitter med og størrelse på de, bruker egentlig ikke all for mye tid på forefallende arbeid på karene jeg sitter med nå, litt bytting av vann i uka og mating og kanskje en vanntest eller to for å sjekke at alt er som det skal men kan vel være nok det når man plutselig sitter der med X antall kar.
5 karr totalt, 4 hjemme og 1 på jobb. Størrelse: 270, 150, 70, 60, 54. De 2 første er rene selskapskarr, mens de 3 andre har mer tilrettelagte forhold efter spesifik fisk.
Inaktiv bruker
6kar 3 ferskvann 130l 128l og 60l 2 ferskvann 130l og 30l så et tomt kar. Så har jeg bestilt et 450L saltvann som kommer nå på nyåret.
6 kar.

240 - 112 - 70 - 63 - 60 - 54 liter.

Meget mulig det blir et par til.

Plussmedlem
Jeg har 15kar selv, men totalt med dama sine også er det 35kar her...
1 stk 250 liter
2 stk 222 litere
1 stk 200 litere
6 stk 160 litere
1 stk 152 liter
1 stk 105 liter
1 stk 96 liter
3 stk 85 litere
1 stk 325 liters vannbyttekar (temperering & torv-filtrering).
Er et reol-prosjekt og tre kar unna å ha igang hele rubbet.

Simen
10 stk 63 L reol
12 stk 105 L reol
1 stk 350 L hjørnekar
! stk 600 L
1 stk 1300 L
Etter en alvorlig nedtrapping og pause fra hobbyen, gikk jeg fra rundt 17 akvarier til 3 nå.
Det er 3 x 98 liter i reol.
Her i huset har vi to 110litere, og et 30liters i drift. Et 55-liters som står tomt (plassmangel, desverre!)

Planen er å bytte ut 30literen med 55literen, men vanskelig når man egentlig ikke har plass til det...
18... Om man regner med div yngel og karantenekar da. Men alle er i drift altså...
4 kar

1 stk 260 l
1 stk 180 l
1 stk 60 l
og ett stk 110 l på jobben (barnehage)

Skulle gjerne hatt flere, men mannen i huset har forløpig sagt stopp pga plassmangel, hehe, men skal iallefall skaffe ett nanokar i nærmeste fremtid
16+1 (ikke i drift enda)

Edit: Måtte telle nå :p
Jeg har to karr, et på 63 og et på 30l.
Ønsker meg flere etterhvert.
21 kar som er oppe å går
Alle med Apistogramma arter

Apisto til folket......
Vi startet også med ett kar men det ble fort til to, to ble til tre, tre ble til fire... og nå har vi følgende:

1 x 375l
1 x 200l
1 x 190l
2 x 160l
1 x 100l
2 x 98l
15 x 85l
2 x 54l
1 x 38l

+ 2 x 12l men de er for tiden tomme.
Hmmm... Ti stk 60L, to stk 70L og en 300L. Fire av 60L legges ned i løpet av de nærmeste dagene, men det kommer nok snart opp noen nye også
Begybte med tre (60, 115 og 300) og endte opp med 20 kar her hjemme varierende fra 20l til 300l. Og ca 120 stk i en leid kjeller som varierer fra 75l til 400l...
Hehe, morsomt å se det er så mange som virkelig er bitt av basillen ( noen mer en andre ) her, kan vel tenke meg at dere med mer enn 4-5 kar ikke bor i leilighet, selv de minste karene tar jo litt plass, hadde nok hatt plass til en 4-5 kar i leiligheten tenker jeg men da hadde det vært trangt.

Hvor mange timer i uken bruker dere sånn ca på nødvendig arbeid, kan tenke meg det blir en del når akvariumene stiger over et visst antall.

Er ihverfall godt å se det er så mange som meg selv, blir en tur til Buddy her i Oslo i morgen og se hva de har, må bare godsnakke med madamen først så ordner det seg...håper jeg.
Du sa nødvendig tid..... Da blir det en ca 20 minutter hver dag til foring og et par tre timer i helgene for vannbytter.

Har bygget reoler i kjelleren og har alle kar i dem. Ganske så greit når en har både sluk i gulvet og tanken til vannpumpa der

Om du hadde spurt hvor mye tid jeg brukte i kjelleren i uka ville timene rullet på.... Men du spurte om nødvendig tid.....
Tilfeldig bekjentskap
© Ellisiv Huseklepp
Reklame for plussmedlemskap