Våre saltvannsdyr. (bilder) (side 2)

Denne nydelige muslingen har jeg dessverre ikke ,den ble mest sannsynlig offer for en stor bristtleworm.

[External Image]
Ikke å forrakste denne pussereken heller ,kalles vel for Kardinalreke.

[External Image]
Den feite ,flotte Mandarinen må jo også med

[External Image]

og en ufyselig orm

[External Image]
En pussefisk, disse er egentlig ikke så bra å kjøpe da de gjerne sulter i hel etter en stund. Men den spise bra i butikken så jeg tok sjansen på den. Den spiser det meste av tørrfor og frossentfor ,så håper det går bra .Den er i aktivitet hele tiden og forsøker å pusse litt på fiskene ,men de er ikke så veldig begeistret for det. De er vel for friske til å bli pusset på he he.




[External Image]
Gobyen og rekene holder gjerne til i samme hule ,disse blir nemlig godtatt .

En gul Wrasse som skal spise div. ufyselig og til dels skadelige ormer og parasitter.

[External Image]



[External Image]
Koralbeauty lever absolutt opp til navnet sitt ,en nydelig dvergkeiser





[External Image]
Inaktiv bruker
Gult tema.
Nydelige bilder sølvi, sånn gul gobie har jeg bestilt, men ser ikke ut som jeg får den.
Synd med den muslingen, viste ikke bristtleworm spiste muslinger. Liker bildene.


Jeg tenker litt på dette med tema, og har bestemt at temaet denne uka er gul. Uansett hva dere har som er gult. man trenger ikke å følge tema, men det er jo litt gøy å se.
Da har jeg jo bidratt med noen gule da


Bristtleworms graver seg inn under foten på muslingen og spiser den opp hvis foten ikke festes på noe. Min sto så høyt oppe og på en platting så jeg trodde den var trygg. Det var den altså ikke ,den sto helt fint om kvelden og om morgenen dagen etter var den bare helt gåen. Det har plaget meg sånn i etterkant at jeg har vært helt dårlig. Ble anbefalt en gul Wrasse da den er i såkalt symbiose med muslinger og holder disse ormene vekke. Derfor har en slik en kommet i hus i fall jeg skulle kjøpe en ny musling.
Inaktiv bruker
Ja, det har du, hentet inspirasjon fra bildene.

Trasig, håper wrassen gjør jobbeb så neste musling overlever.
Inaktiv bruker
Siden jeg har så lite gult i karet blir det bare kardinalene mine som er litt gule. ;P
Spock
Siden jeg har så lite gult i karet blir det bare kardinalene mine som er litt gule. ;P

Er dette en saltvannsfisk? Ligner på sommerfuggelciklide.....
Inaktiv bruker
det er kardinaler.
Noen flotte Anthias

Ikke gule,men orange ,går vel det og

[External Image]
Inaktiv bruker
Nydelig. Og den grønne der i bakgrunden, mektig pen. Microalger?
Ja den var skikkelig flott og det er en Macroalge. Den vokste som bare juling og grodde temmelig over etterhvert. Men så plutselig begynte den å bli hvit og skrantet mer og mer så det var bare å ta den ut. Dette er visstnok ganske vanlig at de gjør ,men kjedelig likevel.
Inaktiv bruker
Stilig, selv har jeg masse røde microalger og noen hvite.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap