Jeg tror det er L144. Jeg ville si at antageligvis er foreldreparet du har en blanding av L144 og vanlig Ancistrus (som produserer begge deler i kullene). De har da arveegenskapene for gul kropp og sorte øyne (L144) i seg, og kan dermed produsere yngel som ser ut som L144.
L144 er jo egentlig ingen egen art, det er resultatet av en kryssning. Det var èn enkelt gul, blåøyd (ble sagt den hadde blå iris) Ancistrus hannmalle som ble funnet og fanget i det fri en gang. Denne hannen ble krysset med vanlige Ancistrus, oppdrettsvariant, i fangenskap, og ga avkom av begge farger. De med samme gule farge som faren ble drettet videre på osv og slik oppsto altså L144 som vi har i handelen i dag. De blå øynene forsvant, i dag er de sorte i pupillen og sølvfarget iris.
Jeg tror derfor dine to begge er bærere av arveegenskapene for det gule, sortøyde utseendet. Mulig det holder at en av de er bærer av det også.
Et annet spørsmål er jo om de ynglene du har kan kalles L144... de er jo bærere av brunt gen, og kan risikere å produsere brune avkom. Da er det jo feil å selge dem som L144, ikke sant? Siden de er avkom etter brune, vanlige foreldre, er det jo feil å selge dem som L144 - selv om de ser aldri så mye ut som en, pga det de kan gi av avkom selv.
En hard nøtt det der....:-/