Discus i akvastabil markii 530l (side 19)

Fantastiske bilder
Det er bare å bøtte på.

Vi kunne ikke fått noen oversiktsbilder igjen da?

JA…

Det er ikke greit å få så mange discus til å posere på likt, så du må nok godta noen uskarpheter Perca………



[External Image]


[External Image]


[External Image]

Målte KH på søndag og den viste snaue 4 tilsatte da en toppet teskjed med KH+ i går kveld viste den i underkant av 5. Nå er alt i skjønneste orden. De VF discusen som jeg flyttet over i kubekaret tok kvelden dagen etter. De tre andre VF jeg har igjen i kubekaret nekter fortsatt å spise, de ser ganske så tufsete ut. Sannsynligheten er stor for at deres dager desværre snart er talte.
Jeg har nå også flyttet tre Stendkerdiscus over i kubekaret hvor de spiser og koser seg, de får nok snart selskap av et par til slik at antallet i 530L blir 12 stk. Videre er planen og ta ut de to redbackscalarene og erstatte de med en gruppe med Altum helst fra Atabapo.

Det er nå helt klart at CO2 har begynt å virke på plantene de gror fint og ser ut til å trives. Blir spennende nå å se om jeg etterhvert greier å få tak i noen fine planter til karet, det er ikke det beste utvalget rundt i området her. Er det noen lesere av tråden som har forslag til fine planter og hvor de kan skaffes?

GODT NYTT ÅR TIL ALLE SOM ER INNE OG SER PÅ TRÅDEN!!!
Om du er på facebook vil jeg anbefale gruppen:

Akvariebotanikk

http://www.facebook.com/groups/597648616924161
Takk for den….Det er nå gjort.
også er det mye tips og veldig mye fint på

Aquascaping Norway:
http://www.facebook.com/groups/aquascapingnorway/
Hvordan går det med planter og CO2 hos deg?
Har ikke fått tak i noe spesielt og spennende når det gjelder planter ennå, men de jeg har trives og gror. Når det gjelder planter så er det helt klart at akvarielivet er et helt annet etter jeg fikk installert CO2. Det en fantastisk løsning når en har magnetventil og PH kontroller. Det fungerer helt utmerket.
Når det gjelder fisk så må jeg etterhvert selge unna noen Discus, de begynner å bli ganske store og 17 stk. i en 530L blir i overkant selv med sump og purifier.
De siste redbackscalarene er gitt til Tom Eirik. Han trengte en hanne da faderen til redbacenne som gikk i mitt kar, tok selvmord ved å hoppe ut av karet. Det er bare å håpe på at en av de han fikk av meg er rette kjønnet og at de finner tonen.
Planen min er som jeg har fortalt tidligere å sette inn en flokk 7-8 kansje 10 stk. Altum Atabapo. De har kommet til landet og er igang med avklimatiisering etter en lang reise fra søramerika. Antallet er avhengig av størrelse.Drømmen er 10-12 fullvoksne Discus og 5-6 Altum Atabapo + en stim og coryer på bunn. Dersom jeg i tillegg får spennende , dekorative, frodige fin planter kan jeg forhåpentligvis lene meg tilbake å nyte........
Noen flere bilder:
[External Image]

[External Image]


[External Image]





Se ryggfinnen mistenker at dette er en hann:[External Image]
Veldig fine fisker og bilder som vanlig.
Hvor store er de største.
Og forer du kun med diskusbits?
Nå har jeg ikke målt, men jeg har et ganske så riktig øyemål. De største er nok ca 14 cm fra munn til halerot. Vet det er mange som tar med halefinnen når de måler så da må jeg legge på 3-4cm.
Ja, jeg forer stort sett bare med discusbits. Det hender de får litt Stendker oksehjerte og frosen artemia, men det er ikke ofte. par tre ganger i mnd. kansje. Jeg kan trygt si de er vokst opp på discusbits, de var ikke store den gang jeg kjøpte de.







Bilder som er tatt 31/1 2013 altså ganske nøyaktig et år siden.
Fikk ikke lagt inn bildene, prøver igjenn….
Bilder som skulle vært med i posten over:

[External Image]


[External Image]

[External Image]



Denne er den største:

[External Image]





Noen bilder til:







[External Image]


[External Image]


[External Image]

Takk for det Simen og fortsatt god ferie....
Er det noen av dere som har prøvd å ha Ferrogen/bitz i sumpen?
Tror jeg trenger jerntilsettning for at plantene skal ha optimale forhold......
Jeg har ikke testet med jerngranulat i sumpen. Men det kan kansje være ok.
Jeg tilsetter flytende daglig når jeg forer.

Hvordan synes du det går med plantene?
Hvor fornøyd er du med pH-controllern?
Og hvor ofte trenger du å kalibrere pH-føleren.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap