Valg av akvarie.

Heisann.
Har veldig lyst på akvarie, men er veldig usikker på hvilken størrelse jeg skal starte med. Hadde en 200-liter for mange år siden, men det meste er glemt.

Ønsker å ha en stim cory, noen guppy og en eller annen større fisk.
Ser at det anbefales at man starter med minimum 80 liter, men er det litt lite?
Noen som har ett akvarium å anbefale? Hadde juwel sist, men var ikke så glad i løsningen på pumpen.
Inaktiv bruker
Sats stort, jo større jo enklere.
Tenkte å satse på rundt 120 liter. Noen som har ett merke å anbefale?
Finn et brukt 250l Akvastabil
Klarer du å presse inn et større kar, er det på alle måter verdt det. Jeg har en 125l, og nå nylig målte jeg litt, og fant ut at jeg kunne hatt en kun 20cm lengre 180l
jeg startet med en 160 liter, og ønsker hele tiden at den skulle vært litt større. Bare litt, slik at jeg får plass til fisk slik og slik og slik. Samtidig så er det behagelig med såpass lite kar, vannbytter går fort siden det er mindre vann

Jeg har et mystisk asiatisk akvarie fra AA-Aquariums, ser du et slikt så anbefaler jeg dem varmt Ellers er jo akvastabil kjent for å være gode, men det er vel få dyrebutikker som selger dem, selv om det er godt mulig det ligger noen på rubrikk.

Jeg ville tittet i rubrikk her og sett hva som er. Et fint brukt akvarie er fort både billig og bra, jeg kjøpte 160literen min med alt av utstyr, endel innredning og ekstra stasj for en veldig billig penge, under tusingen mener jeg å huske.
Tilfeldig bekjentskap
© HaakonH
Reklame for plussmedlemskap