Mystisk dødsfall

Heisann
Jeg lurer på om noen av dere kan løse mysteriet mitt.
I natt mens jeg sov har 7 av mine ancistrus blitt myrdet. 2 var på 15 cm og resten var rundt 6- 12 cm.
Jeg har et 450 L juwel kar og i det har jeg 5 gullfisker (20- 25cm), 3 scalarer (12cm), 1 royal pleco (30 cm), 4 ryggsvømmer maller (2x6cm, 2x20cm), 1 pictus malle, 2 gibbiceps (ca 20 cm), 1 sjokolademalle (ca 20 cm), 1 siamesisk algespiser, 4 praktbotia (12-15 cm), 4 norskeflagg, 1 lyktetetra, 1 kobbertetra, 2 hoplosternum (12-15 cm) og en ukjent type haimalle(30 cm).
2 av ancistrusene ble funnet i hula til sjokolademallen.
Spørsmålet mitt er: Hvem har drept 7 av denne arten på 6-7 timer.? og hvorfor kun 7 av den samme arten og ikke f.eks en gibbiceps ?
Håper på svar på mysteriet mitt.

Mvh
Jannicke Kleiva
Inaktiv bruker
Må si her var det mye stor bunnfisk. Mulig det er noen av dem, det er nesten umulig å si.
Ser på wikipedia at haimaller spiser fisk .. ?

http://no.wikipedia.org/wiki/Haimalle

men det gjør visst sjokolademalle også og kanskje noen av de andre..
Det rare er at alle sammen har gått sammen i 2 år eller lenger, uten noen dødsfall. Utenom royal pleco og sjokolademalla, de har jeg hatt siden ca sep.
Haimalla kan ikke ha gjort det, han har så rar munn.
Ancistrusene som døde, de var alle helt stive og magen var spist opp osv.
Jeg starter å tro at det er sjokolademalla som har vært på tokt, men jeg trodde de bare spiste alger.
Det rare er at det er kun et fiskeslag som ble drept, og ingen av de andre. Ingen andre er skadet heller.
7 stk av samme slag ble drept på 6-7 timer, det er spesielt. Å de som ble drept er ikke akkurat yngel heller.
jeg er ikke så inne på dette, men det var jo uansett rart at noen der inne gikk amok og angrep slik det ble gjort her, ja, sånn plutselig...
Jannicke Kleiva
Haimalla kan ikke ha gjort det, han har så rar munn.

hva mener du med det?
Inaktiv bruker
Det er nok sjokolademalla som er mest sansynlig i såfall. sitat fra profilen: Kjøttetende og fiskeetende. Proteinrikt fôr.
Den jakter hvist fisker som er mindre en den selv eller lette å fange.
Haimalla har mer sånn synodotis munn.
Sjokolademalla er jo så og si på samme str som de to største ancistrus som den drepte.
Bør jeg kvitte meg med sjokolademalla, i tilfelle han gjør dette igjen ?
Klippet ut fra denne tråden:
Så vidt jeg vet er den mest nattaktiv og vil spise fisker som prøver å få seg en blund nærme bunnen så lenge han får plass til de i munnen. Bortsett fra det så er det en trivelig, rar og flott fisk.

http://nettakvariet.no/forum/showthread.php?20393-Stripet-sjokolademalle
Inaktiv bruker
Det er opp til deg om du vil ta den ut, selv ville jeg gjort det og hatt den i artskar eller et med HUMONGUS store fisker. :P
Ja jeg får se hva jeg gjør. Kanskje blir det å kjøpe et større kar. Har ikke veldig lyst til å kvitte meg med den heller.
Får håpe at han ikke går løs på mer nå iallefall.
Inaktiv bruker
Om du forer med frosenfor etter mørket så kanskje den lar det være.
Jeg forer med mygglarver, algetab., flak og gullfiskmat i akvariumet. Trodde nå at det var nok :P hehe
Inaktiv bruker
Når det er mørkt i karet? ;P
2300 ca blir det mørkt i akvariumet.
Inaktiv bruker
Mente, forer du etter det er mørkt?
Beklager jeg leste innlegget ditt litt for kjapt :P hehe.
Nei jeg mater de når lyset er på hehe
Men som jeg skrev tidligere, så har ikke dette skjedd før.Men jeg skal prøve å mate de når det blir mørkt.
Inaktiv bruker
Ja, siden denne spiser i mørket så kan det forebygge at den gjør det igjen.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap