- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Cory som minner om aeneus, men med gull stripe.
Cory som minner om aeneus, men med gull stripe.
Har noen corydoras som har begynt å vrimle sammen med Aeneus. De er faktisk nesten helt like, men oppe på "nakken" altså buen bak hodet, har de en liksom lysende liten stripe, gylden/orange. Synes det er koselig at de vrimler sammen , for de var litt ensome i det andre karet.
Noen coryentusiaster som vet hvilke dette er ?
Noen coryentusiaster som vet hvilke dette er ?
Postet 09.01.13 kl 19:36
Jeg er ikke helt sikker på hvor lang du mener den stripen kan være, men det er mye lettere om du klarer å få tatt et bilde og lagt ut Ellers blir det bare gjettinger.
Går den oransje stripen langsmed hele kroppssiden på fisken, kan det være CW010.
Jeg tror uansett det er ganske sannsynlig at det er en eller annen C. aneus/C. schultzei variant. Men som sagt; et bilde ville hjelpe
Går den oransje stripen langsmed hele kroppssiden på fisken, kan det være CW010.
Jeg tror uansett det er ganske sannsynlig at det er en eller annen C. aneus/C. schultzei variant. Men som sagt; et bilde ville hjelpe
Postet 09.01.13 kl 19:44
slett ikke lett å ta bilde av de nei.
Er usikker på den stripen. Trodde den var lenger enn det den er på bildet. Men kan hende de er litt lysere i fargen, de har bare bodd i det karet et par dager, og at fargene kommer mer etterhvert. Må inrømme at jeg husker ikke om de har hatt lang stripe på hele ryggen.
Hva tror dere ut fra bildet? det er iallefall ikke vanlig aeneus.
Er usikker på den stripen. Trodde den var lenger enn det den er på bildet. Men kan hende de er litt lysere i fargen, de har bare bodd i det karet et par dager, og at fargene kommer mer etterhvert. Må inrømme at jeg husker ikke om de har hatt lang stripe på hele ryggen.
Hva tror dere ut fra bildet? det er iallefall ikke vanlig aeneus.
Postet 09.01.13 kl 20:33
Kan også være CW023
Klippet:
Når det gjelder cw023 og cw010 så er det ikke bare fargen som skiller disse, sett oven i fra og ned så stopper den reflekterende stripen på ca midten av cw023 mens på cw010 går den helt ned til halen.
Klippet:
Når det gjelder cw023 og cw010 så er det ikke bare fargen som skiller disse, sett oven i fra og ned så stopper den reflekterende stripen på ca midten av cw023 mens på cw010 går den helt ned til halen.
Postet 09.01.13 kl 21:24
Postet 09.01.13 kl 21:34
CW023 er det ihvertfall ikke og tror heller ikke det er CW010 da den har mye kraftigere laserstripe .Har hatt begge to og har CW023 igjen nå og vil tro at jeg kjenner de igjen.
Hadde for noen år siden en type som het Aeneus Goldstripe og jeg tror at det er denne du har.Hvis du søker på Goldstripe så får du opp litt forskjellig info og bilder av de.
Hadde for noen år siden en type som het Aeneus Goldstripe og jeg tror at det er denne du har.Hvis du søker på Goldstripe så får du opp litt forskjellig info og bilder av de.
Postet 09.01.13 kl 21:36
http://www.youtube.com/watch?v=_r1cvOIuGs0&feature=youtu.be
greide å filme litt. ikke super gode klipp altså, men her ser dere ialelfall fiskene. Har ikke redigert, så skru ned lyden.
Som dere ser så omtrent lyser det i gull i en kort stripe på nakken. Hvorvidt den lyser videre vet jeg ikke, ser nesten ut som om noen har satt inn et par gulltråder inder huden på dem.
greide å filme litt. ikke super gode klipp altså, men her ser dere ialelfall fiskene. Har ikke redigert, så skru ned lyden.
Som dere ser så omtrent lyser det i gull i en kort stripe på nakken. Hvorvidt den lyser videre vet jeg ikke, ser nesten ut som om noen har satt inn et par gulltråder inder huden på dem.
Postet 09.01.13 kl 22:21
Postet 09.01.13 kl 22:37
Postet 09.01.13 kl 23:01
Postet 10.01.13 kl 00:31
Postet 10.01.13 kl 00:45
Postet 10.01.13 kl 09:37
Endret: 10.01.13 kl 09:39
Lars JamneImazo solgte en periode "Goldstripe" ganske lenge og det var den som Sølvi referrerer til. Dette er ikke noe som kan mistolkes som CW010 eller CW023. I dag selges en Albino utgaven av denne.
C.Schultzei blei lagt inn i aneus gruppen for noen år siden,og navnet "goldsripe" kom litt senere. Det var et salgs hippo fra grossist eller eksportør. "goldstripe" var mer eksotisk enn aneus. Det var da C.Schultzei.
Postet 10.01.13 kl 16:55
da er det nok en slik variant av aeneus jeg har For de vrimler sammen med de vanlige aeneusene mine. Det er også noen andre coryer i karet, og disse holder seg for seg selv, så det er nok tydelig at de deler seg opp etter hvilken sort de er. Så en av hver av 20 ulike varianter , hadde ført til veldig mange ensome coryer..
Postet 10.01.13 kl 17:18