- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Fiskene spiser rekeforet, får rekene det de trenger.
Fiskene spiser rekeforet, får rekene det de trenger.
Postet 11.01.13 kl 00:09
Inaktiv bruker
hvilke reker har du?
Postet 11.01.13 kl 00:48
Postet 11.01.13 kl 09:42
Inaktiv bruker
Gabo reker fanger microorganismer i vannet, de bruker viftene sine til det, så jeg ville heller brukt flytende for til dem.
Postet 11.01.13 kl 09:52
Postet 11.01.13 kl 10:01
Inaktiv bruker
Jeg ville brukt flytende artemia, disse krever at karet er godt innkjørt siden de lever av micro organismer. De tar også vanlig mat. Så du bør varier.
Postet 11.01.13 kl 10:03
Postet 11.01.13 kl 10:09
Inaktiv bruker
Du får prøve når det er mørkt i karet.
Postet 11.01.13 kl 10:16
Du kan pulverisere flakfor, og virvle det i vannet så det synker. Det funker knall. Men kan være et noe dårlig alternativ dersom det dreier seg om et stort kar.
Flytende næring er også et alternativ, men har ikke brukt dette selv, så kan ikke si så mye om det.
Cyclops kan du også bruke, og tabletter som støver mye. Det bruker jeg en del, og gabonreka mi kommer alltid fram når det er cyclops eller Hikari sinking wafers på menyen
Du skal nok ikke bekymre deg for mye. Gabonreker er flinke til å finne mat. De kan også sile sand/mudder i viftene sine, så den trenger nødvendigvis ikke mat som svever i vannet. Så det er ikke sånn at den sulter ihjem bare fordi den ikke munsjer en hesteposjon med mat om gangen.
Flytende næring er også et alternativ, men har ikke brukt dette selv, så kan ikke si så mye om det.
Cyclops kan du også bruke, og tabletter som støver mye. Det bruker jeg en del, og gabonreka mi kommer alltid fram når det er cyclops eller Hikari sinking wafers på menyen
Du skal nok ikke bekymre deg for mye. Gabonreker er flinke til å finne mat. De kan også sile sand/mudder i viftene sine, så den trenger nødvendigvis ikke mat som svever i vannet. Så det er ikke sånn at den sulter ihjem bare fordi den ikke munsjer en hesteposjon med mat om gangen.
Postet 11.01.13 kl 10:42