Slørhale

Hvilke fisk kan jeg ha med slørhale?
Inaktiv bruker
siden de blir ganske store og krever stort akvarium, tja flere slørhaler, ancistrus, fisk som ikke passer i munnen og trenger samme vannverdi.
De krever ikke så stort akvarium? En vanlig slørhale blir kanskje 20 cm.
Inaktiv bruker
DE krever bra stort akvarium, prøv å mål 20cm kontra vanlige fisker på 5-7cm. Gidder ikke denne diskusjonen, du får ta den med deg selv!
Her kan du lese om gullfisk og slørhale.
Hva regner du som stort da? Jeg vil si at om du ikke har så mange kan slørhaler godt klare seg og trives i 150 liter. Jeg vil ikke si det er et spesielt stort akvarium, mer vanlig. Når du svarer på et diskusjonsforum om akvariefisk må du nesten tåle å diskutere også.

Jeg vil anbefale å kun ha gullfisk/slørhaler alene, siden de roter ganske mye i sanden og spiser nesten alle planter. Gullfisk trives best med andre gullfisker, så hvis du kun har en vil jeg anbefale deg å kjøpe en til, ihvertfall. Hvor stort er akvarie ditt?
Cathrine Helland
Hvilke fisk kan jeg ha med slørhale?

Velkommen til Akvaforum, Cathrine!

Eg har aldri holdt (slørhale)gullfisk, så ingen personlig erfaring å dele her, dessverre. Etter hva eg kan forstå er det ikke mange arter som passer med denne. Men kan det være at perlegurami kan være et greit valg, så sant du har karstørrelsen på stell? Ikke ta mitt forslag som noe annet enn et innspill...

Spock
Gidder ikke denne diskusjonen, du får ta den med deg selv!

Siden du ikke ønsker motinnlegg/debatt er det kanskje lurt at du starter en blogg eller personlig tråd hvor nærmest ingen bryr seg om hva du skriver.
Ser ikke noen grunn til å anbefale noe annet enn det som står i Fiskebasen: Minimum 200 liter.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap