Kampfisk unger, hva gjør jeg?

Så nettopp at det var nyklekkete kampfisk unger i karet mitt. Dette er et 60L som jeg bare har hatt to kampfisker, eple- og posthorn snegler og en ung ancistrus. Hadde ikke planer om oppdrett ennå, og siden hunnen er ganske liten så tenkte jeg at det ikke var noe problem. Men fiskene hadde vist andre planer.

Tok jo ut hunnen siden hun ble jaget på, men resten er der fremdeles.
Må ancistrusen vekk også eller kan hun være der?
Leste at hannen skulle taes vekk etter ca 2 døgn, men hva gjør jeg så?
Og ungene hva gjør jeg med de fremover?
Mikroorm er grei mat for de?
Når må de skilles?
Er det hunner eller hanner det blir når det er 24-25grader.
Noe spesielt jeg må tenke på?

Mye spørsmål, men sånn er det når en ikke har peiling på oppdrett av arten...
om noen har svar på noen av spørsmålene hadde det vært flott.

Ser noen a ungene synker til bunnen uten at faren merker det, og svømmer opp igjen utenfor redet. Er dette vanlig?
Du kan nok bare la det være som nå, med mindre far plager ancistrusen. Microorm er flott mat. Høres ut som om alt er normalt hos deg.

Min erfaring er at det blir flest hunner ved så lav temperatur. Jeg har bare beholdt familien samlet (med hunnen i karet), slik at det bare har vokst opp noen få. Men det spørs selvfølgelig på gemyttet til far om det er aktuelt.

Lykke til
Takk for svar.
Nei han har ikke plaget ancistrusen, så da lar jeg den bare være der.
Hadde håpet at det var hunner det ble mest av.
Moren til ungene ble jaget hele tiden nå, så tok henne over i et annet kar. Men er ikke noe fare for at faren tar ungene etter hvert da?
Er ikke så veldig mye planter/gjemmesteder for yngelen om han er etter de nemlig.

Ble plutselig litt redd for at yngelen skulle gå i pumpen også...?
Jeg tar ut faren også da i morgen for sikkretsskyld. Med mindre noen forteller at det er trygt å ha han der videre.
Tilfeldig bekjentskap
© Cichlide Centret
Reklame for plussmedlemskap