Tørketid silikonering

Kjøpte meg et nytt 540 liters akvarium for å få skilt noen av fiskene i akvariumet. Da jeg kom hjem var det sprekk i bunnplaten så bestilte en 8 mm hos glassmester og la den Over. Fjernet all silikon og la på ny. Lurer på hvor lenge det bør tørke, holder det med 2 døgn?
Inaktiv bruker
hva står det på tuben?
Det veit jeg ikke for den kasta jeg og husker heller ikke hva den het:P Men akvariesilikon er vel akvariesilikon og regner med noen som har gjort det før meg vet.. Hehe
Inaktiv bruker
De gangene jeg har resilikonert akvarium så har jeg venta 1-2 uker, alt etter type silikon. På tuben jeg har står det faktisk bare, ikke ha vann i akvariumet før silikonen er helt tørr. :P Ikke mye hjelp i det. Så da må du bare sjekke.
Å dæven.. Så god tid har jeg ikke så da må jeg kjøpe meg et til . Har måttet flytte morderiske fisker i andre kar og de har for liten plass.. Måtte flytte de så de ikke tok livet av hverandre. Det var starten med Malawi, de var ikke så søte som jeg ble fortalt:P Fikk flytta 'Breivik' i går men han har som sagt for lite kar.. Djisses, 1 kar ble til 4 og nå må jeg skaffe nr 5. På 1.5 mnd.. Hahaha
På tubene/patronene med akvariesilikon fra Clas Ohlson av merket Casco står det at herdetiden er 2-3 (to til tre) døgn. Det gjelder andre merker også.

Stephan
Stephan Sandemose
På tubene/patronene med akvariesilikon fra Clas Ohlson av merket Casco står det at herdetiden er 2-3 (to til tre) døgn. Det gjelder andre merker også. Stephan

Tusen takk for svar dere Da tror jeg vi sier 2 døgn her jeg så "Breivik" snart får seg et større hjem.
Bearbeidingstid 6-8 min. Etter ca 15 min dannes det hinne på silikonfugen.
Silikon herder ca 1-2 mm pr. døgn avhengig av luftfuktighet og temperatur.

Jeg bruker å vente to - tre dager før jeg fyller opp akvarier etter en hel-liming.
Ved små reparasjoner kan du fylle etter noen timer.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap