Finnenappere

Prøver fortvilt å finne et kar der jeg kan plassere noen flotte utstillingsguppyer men lange finner.

Det eneste karet jeg egentlig kan ha de i er et 222liters kar med bl. annet sverddragere. Så da er spørsmålet mitt ,er disse finnenappere ,noen som vet ?
Kan ikke si jeg husker å ha lest noengang at de har et slikt rykte? Tvertimot, mange som har disse sammen pga like krav til vannverdier.
Etter min erfaring så varierer det fra individ til individ med sverddragere og napping.
Om man kjøper de små i butikken og lar de vokse seg store hos deg så blir de som regel snille veloppdragne fisk. Om man kjøper de største hormonelle monsterne i butikken derimot, så kan disse være noen skikkelige bøller, har hatt et par stykker som tok livet av nesten alt annet.

Så du må nesten se an sverddragerne dine
Mine er kjøpt privat som bittesmå og har vokst opp hos meg .De voksne er kjempedigre ,men de trenger jo ikke være hissige mot andre likevel. Satt inn noen små Full red Endlers for noen dager siden og det gikk bra. Men de har jo heller ikke lange finner å vifte med.

Så kanskje jeg skal forsøke med en i starten for å se hvordan det går. Har jo ikke lyst til å miste de da de er utrolig fine.
Prøvde først med en og det gikk bra ,så nå går det 4 flotte hanner der.
Håper jeg en eller annen gang klarer å finne hunner til de ,men det er visst ikke så lett ser det ut til.

Tilfeldig bekjentskap
© Arne Olsen
Reklame for plussmedlemskap