Coryyngel..endelig!

I dag, når jeg kom hjem fra skolen, så jeg oppi fødenettet. Der så jeg mange nyklekte yngel som svimset rundt! Og da lurer jeg på hvor lenge jeg kan ha de oppi fødenettet før de blir for store?
La de gå i fødenett i ca 2 uker. Da er det best å flytte de til fødekar. Ta oppi litt sand samt en kladd javamose så har de noe å spise (de spiser ikke selve mosen men alt det som ligger inni mosen). Du bør også fore hver dag med avskallet artemia . Den er veldig næringsrik. Du tar litt mellom fingrene og gnir sammen når du har fingrene under vann. Da detter det ned på bunnen. Etter rundt 1-1 1/2 mnd så kan du nok slippe de løs i hovedakvariet. Du ser hvor stor de er og om det er fare for å bli spist av annen fisk (jeg vet ikke hvilken andre fisker du har).
Dan a
I dag, når jeg kom hjem fra skolen, så jeg oppi fødenettet. Der så jeg mange nyklekte yngel som svimset rundt! Og da lurer jeg på hvor lenge jeg kan ha de oppi fødenettet før de blir for store?

Hvor lenge du kan ha de der, kommer helt an på hvor mange du har, og hva de fôres med. Dårlig ernæring gir svak og dårlig vekst, f.eks. vokser de sakte på bare flakfôr.

Har du noen anelse om hvor mange de er?
Fordelen med å ha de i nett, er at de får konstant vanngjennomskiftning. Det gjør de ikke i den vanlige typen fødekasse, så behold dem i fødenettet, du. Der legger ikke skitten seg på bunnen, men siver gjennom bunnen i nettet istedet. Da slipper du daglig rengjøring.

Hvis du ikke kan drive med levendefôring, er avskallede artemiaegg det beste å fôre med, svært næringsrikt.
Hvor lenge yngelen kan være i nettet, det avhenger av flere ting.... blant annet også avhenger det selvsagt helt av hva slags fisk du har ute i akvariet. Og hvor store munner de har
Det er ca 5 yngel i fødenettet. Har en pakke avskallede artemia i akvarie-skapet. Starter å fore de i morgen. Har en gruppe coryer i karet.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap