For til smykketetra

Har akkurat fått tak i en liten stim på 9stk smykketetra, nannostomus marginatus. De spiser godt med frossen artemia, men jeg ser at røde mygglarver og discus granulat blir for stort. Tørrforet kan jeg jo knuse, men er verre med mygglarvene. Har for det meste corydoras, så har mest tabeletter her hjemme. Er det noen som har noe tips om hva jeg kan fore dem med, både tørt og frossent. Tenker noe i artemia-size og mindre
Red Astax Granules fra TA Aquaculture er populært her. Jeg ville bestilt Grade 5 om jeg var deg, jeg kjøpte Grade 3 og det er mer enn smått nok for Boraras Maculatus.
Takk for svar Det ene foret jeg har er faktisk der i fra, color granule i grade 12. Det er litt for stort. Tenkte å bestille der i fra likevel, så da prøver jeg meg på det foret du har.

Er åpen for flere forslag, gjerne frossent, men også tørt. Liker å variere mest mulig
Mener å huske at mine jafset nedpå frossen Moina som er ganske smått. Ellers fikk de også i seg rester av frossen artemiaen som ble gitt til de andre fiskene.
Foret jeg bruker (Biofish Food-acai fra Dr. Bassleer. Kjøpt på Oslo-City) funker bra for mine Smykketetraer. Men det er viktig og bløtlegge foret godt først så foret går i oppløsning. Gi dem litt og litt. Fiskene har liten munn. Mine fisker elsker dette og alt blir spist opp visst du gjør det slik.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap