Sneglebaby ?

Hei, jeg fikk noen fisker av en fyr, også fulgte det med noen snegler. Aner ikke hvordan type snegler.
Men mitt spørsmål er enkelt.. Hvor ofte formerer de seg ?

Fikk med 2 ca. og nå har det plutselig kommet 6 til :P
Og hva må jeg gjøre for at det ikke skal kry av dem i karet ??

Takk på forhånd
Jeg fikk tatt ett bilde av den ene. Men tror ikke det er den som har fått unger. men ungene er veldig små, og de er bierse med svarte prikker. akkuratt som en leopard. om det hjelper noe serlig ang svar..
Ser ut som helt vanlig Posthornsnegle Noe dem fleste betaler for og få tak i..
Ok, det er kjekt å vite.
Men vet du hvor ofte de parer seg?
Og evt hvilken type snegle de andre er? kan se om jeg får tatt ett bilde men den er ikke så mye framme på frontglasset :P
Dem kan formere seg ganske bra hvis dem trives, får du for mange av dem så er det jo bare og selge/gi bort dem du ikke vil ha. Er nok ikke noe problem og bli kvitt dem..

Litt vanskelig og si hva den andre kan være uten bilde, men her er 2 linker til dem mest vanlige sneglene som gjerne følger med planter og lignende som blind passasjerer fra butikk.

vanlig skivesnegle

vanlig damsnegle

Disse 2 blir ofte kalt pestsnegler da dem lett kan bli mange ved feks overforing.
Liss-Marita
Ok, det er kjekt å vite. :) Men vet du hvor ofte de parer seg? Og evt hvilken type snegle de andre er? :) kan se om jeg får tatt ett bilde men den er ikke så mye framme på frontglasset :P

Hvordan ser den ut?

Det andre er en som det ble sagt der oppe. Har sånne selv. Og er alltid på utkikk etter flere!
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap