Biltema sand?

Hei, eg har lest litt rundt om på forumet og ser mange snakker fint om Biltema sand. ka sand er dette og ka ligger det under på biltema? einaste eg kunne finne var sand som dei bruker til å sandblåse.
på førehand takk

skal slette tråden etterpå så det ikkje fyller seg opp med slike spørsmål
Den heter bare sand, og du bør bruke den grovkornede.
Flott, tusen takk

Men er det noko eg bør gjøre med denne før eg har den i karet?
Vask den=)
Jeg har biltema sand i to av akvariene.

Jeg tok litt og litt sand i ei bøtte(kun brukt til akvarium) og skylte den godt med vann fra springen. Rørte rundt oppe i bøtta med hendene og skylte ut vannet. Gjorde dette til vannet jeg skylte ut av bøtta var mest mulig klart=)

Du kan vel egentlig ta sanden rett oppi akvariumet, men da kommer små sandkorn og støv fra sanda til å sveve rundt i vannet i ganske lang tid. Dette legger seg etterhvert, men i starten kan du ha problemer med å se glasset på motsatt side=)
Cato Kvamme
Flott, tusen takk:) Men er det noko eg bør gjøre med denne før eg har den i karet? :)


Jeg har Biltemasand (den med varenr 175425, viktig!) i mine akvarier, og den er bare lagt rett i akvariet, og så er vann fyllt forsiktig på. Ikke nødvendig å vaske eller skylle den på forhånd, vanligvis er den så godt som støvfri. Innimellom kan det dog dukke opp en sekk med litt mer støv i enn andre, og da kan vannet bli litt "disig". Dette er noe som filtreres vekk etter en dag eller to, evt ved et vannskifte eller to.
Jeg gjør som Mona. Skyller aldri, men fyller vann via ei skål, slik at sanda ikke virvles opp.

Etterfyller sand ved å bare tømme den nedi; støver ikke det heller
mona o
Jeg har Biltemasand (den med [B]varenr 175425[/B], viktig!) i mine akvarier, og den er bare lagt rett i akvariet, og så er vann fyllt forsiktig på. Ikke nødvendig å vaske eller skylle den på forhånd, vanligvis er den så godt som støvfri. Innimellom kan det dog dukke opp en sekk med litt mer støv i enn andre, og da kan vannet bli litt "disig". Dette er noe som filtreres vekk etter en dag eller to, evt ved et vannskifte eller to.


Akkurat det samme jeg har gjort i mine 4-5 kar og det går helt greit. Dog, 180 literen var det mye støv i. Men det la seg til slutt. BAre ha litt tåldmodighet
Kjekt å se eit så aktivt og behjelpelig forum:)
Flott, da har eg en plan for morgendagen

er det noen av dåkke som har bilde av eit akvarie med denne sanden oppi?

Godt mulig att det går an å finne via profilene deres, men er helt ny på dette forumet, og klarte ikkje å finne det
I avataren min er det denne sanden under coryen Ellers finner du den i tråden min i personlige tråd Har ny pc så ingen bilder her dessverre.
På min profil har jeg ett akvarie som heter Eheim MP. Der har jeg biltemasand

[External Image]
[External Image][External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap